1. novembril Pariisis toimunud UNESCO peakonverentsil tõstis OECD Eestit 195 riigi ees eriliselt esile kui efektiivselt ressurssidega majandavat nutikat riiki. Peakonverentsil ütles haridus- ja teadusminister Mailis Reps, et Eesti kasutab hariduses ulatuslikult info- ja kommunikatsioonitehnoloogilisi lahendusi, mis tagavad valdkonna kestliku arengu ja on oluliseks suunanäitajaks maailmas.
Konverentsi arutelus keskenduti UNESCO visioonile hariduse eesmärkidest, mis on seotud ka Eesti elukestva õppe strateegia ning täpsemalt õpikäsituse muutumisega. Paneeldiskussioonis rõhutas minister: “Need eesmärgid, mida UNESCO hariduses seab, on Eesti oma initsiatiivil juba siseriiklikult strateegiliste eesmärkidega paika pannud.” Uuenev õpikäsitus tähendab õpilaste individuaalsete erinevustega arvestamist ning aineteadmiste kõrval suurema tähelepanu pööramist nn 21. sajandi oskustele, milleks on nt õpioskused, koostööoskused ja enda juhtimise oskused. Minister tõi välja Eesti haridussüsteemi tugevusena koolide suure autonoomia nii pedagoogilistes kui praktilistes küsimustes ning koolipidajate vastutuse koolikeskkonna parendamisel.
Samuti käsitleti konverentsil haridusandmete kogumist ning nende avaldamist. Eestis on selleks saadaval koolide toimimist kajastavad tulemuslikkuse näitajad portaalis Haridussilm, mille andmed põhinevad peamiselt Eesti Hariduse Infosüsteemil ning neid kasutatakse igapäevaselt hariduspoliitika kujundamisel.
UNESCO peakonverents toimub iga kahe aasta tagant ning seal osalevad UNESCO liikmesriikide esindajad, assotsieerunud liikmed ja vaatlejad väljastpoolt UNESCOt, valitsuste vahelistest ja valitsusvälistest organsatsioonidest. Peakonverentsil määratakse kindlaks UNESCO poliitika ja peamised tööliinid.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.