Maksu- ja Tolliamet koos Rahandusministeeriumi Infotehnoloogiakeskusega sõlmisid täna lepingud tarkvaraettevõtetega Icefire ja Nortal uue e-maksuameti/e-tolli (e-MTA) arendamiseks. Lepingud hõlmavad esimest etappi, kus 2019. aasta kevadeks uueneb täielikult iseteenindusportaali ülesehitus jakaasajastatakse e-teenuste kasutusmugavus.
- Foto: Maksu- ja Tolliamet
Lepingute maksumus on 1,5 miljonit eurot ja arendust rahastatakse Euroopa Liidu regionaalarengu fondist. Tegemist on kolme esimese lepinguga, kokku läheb maksu- ja tolliameti iseteenindus- ja arvelduste keskkonna põhimõtteline ja visuaalne uuendamine maksma hinnanguliselt 5 miljonit euro.
Maksu- ja tolliameti peadirektori Valdur Laidi sõnul on nende arenduste valmimine kliendi jaoks kindlasti kõige tajutavam muutus. „Uus tehniline baas aitab muuta kogu suhtluse meiega võimalikult kontaktivabaks. See tähendab, et tehnoloogilisi võimalusi andmete saatmiseks või meiega muul moel suhtlemiseks tekib juurde, samuti on e-MTAs olevad teenused oluliselt selgema ja mugavama ülesehitsega,“ ütles Laid.
Icefire juhatuse esinaise Vilve Vene sõnul on neil MTA pikaajalise tehnoloogiapartnerina hea meel aidata taas ameti e-teenused kvalitatiivselt uuele tasemele viia. „Usume, et selle innovatsiooni tulemusel muutub nii Eesti ettevõtete, eraisikute kui ka e-residentide riigiga suhtlemine palju sõbralikumaks ja mugavamaks," lisas Vene.
Rahandusministeeriumi infotehnoloogiakeskuse direktori Margus Noormaa sõnul on märkimist väärt, et loodav iseteeninduskeskkond põhineb kaasaegsel teenuspõhisel arhitektuuril. Uued komponendid baseeruvad vabavaralisel platvormil ning lihtsustub rakenduste ja keskkondade haldus, märkis Noormaa.
Nortali avaliku sektori äriüksuse juhi Lauri Tammiste sõnul on MTA e-lahendused olnud Eesti e-riigi lipulaev aastaid ning eeskujuks teistele sarnastele organisatsioonidele üle maailma. “On hea meel anda panus uue e-MTA platvormi loomisel, mis muudab maksu- ja tolliameti e-keskkonna selgemaks, mugavamaks ja lõppkasutajale kaasaegsemaks,” lisas Tammiste.
MTA iseteeninduskeskkonna projekt sisaldab kliendi töölaua arendamist nn portaalina, mis lihtsustab navigeerimist ja soovitud tulemuseni jõudmist. Samuti tekib kliendile ühtne vaade e-MTA e-teenuste tarbimisel. Lisaks pakub uus arvelduste komponent kliendile palju selgemat ülevaadet oma nõuetest, toimingutest, ettemaksukontost ja tagastustaotlustest. Lihtsustub ka maksete tegemine.
Seotud lood
Kes peaks muretsema mil moel ettevõttes andmeid töödeldakse, kuidas olla õieaegselt valmis uue andmekaitsemääruse jõustumiseks, rääkis Nortali tehnoloogia analüütik Gustav Poola.
Rahvusvahelisel „Banking Technology Awards 2017” konkursil kuulutati Bigbanki ja Icefire’i koostöös arendatav uus infosüsteem NEST maailma 10 parima pangandustehnoloogia arendusprojekti hulka kategoorias „Best Tech Overhaul Project“.
Andmehoiufirma Dropbox läheb börsile, millest saab viimase aja suurim tehnoloogiafirma IPO, kirjutab Bloomberg.
Juhtimine saab alguse eesmärkidest, kuid asjakohaste eesmärkide seadmine on oluliselt keerukam, kui me arvata oskame, nentis Nortali valdkonnajuht Marek Helm täna, 8. novembril Balti riikide ja Põhjamaade ühel suurimal IT- ja ärianalüütikute konverentsil Analysis Disruption. Helmi sõnul peitub vastus andmetes.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.