Rahvusvahelisel „Banking Technology Awards 2017” konkursil kuulutati Bigbanki ja Icefire’i koostöös arendatav uus infosüsteem NEST maailma 10 parima pangandustehnoloogia arendusprojekti hulka kategoorias „Best Tech Overhaul Project“.
Londonis toimunud auhinnagalal tunnistati aasta parimaks India Post ning esile tõsteti ka Allied Irish Banki. Samas kategoorias kandideerisid muuhulgas Deutsche Banki, HSBC, Saxo Banki jpt tuntud tegijate suured arendusprojektid.
„Maailma kõige modernsema mikroteenustel põhineva pangaplatvormi arendamine oli Icefire’i jaoks ainulaadne võimalus,“ sõnas Icefire OÜ tehnoloogiadirektor Jan Lakspere. „Edukuse valem oli Bigbanki julge ning ambitsioonika visiooni sidumine Icefire’i maailmatasemel pangatehnoloogia-alaste teadmistega. Ehitasime kogu süsteemi üles nullist, kasutades selleks uusimaid tehnoloogiaid ja arhitektuurseid valikuid ning juurutades samal ajal tänapäevaseid uusi IT-protsesse ja meeskondade loomise printsiipe."
Bigbanki juhatuse esimehe Sven Raba sõnul on panga uue infosüsteemi arendamine vajalik eelkõige kliendikogemuse parendamiseks ja edasise kasvu saavutamiseks. „Lisaks kasvuplaanidele tagab NEST panga poolt pakutavate lahenduste vastavuse kõigile uutele regulatiivsetele ja aruandlusnõuetele. Me koondame oma peamised info- ja pangatehnoloogilised lahendused ühtsele tänapäevasele platvormile ning üleminek sellele toimub etapiviisiliselt alates 2017. aasta juunist kuni 2020. aastani. Esimesena juurutasime tuumiksüsteemi põhimahus panga Soome filiaalis 2017. aasta juunis,“ lausus Sven Raba.
„Alustasime NESTi arendamist mõeldes ennekõike tulevikule. Meie visioon on saada enim soovitatud digitaalsete finantsteenuste pakkujaks kõigis oma tänastes ja homsetes tegevusriikides. Uus infosüsteem annab meile selleks kõik eeldused – pakkuda oma klientidele kõige moodsamaid ja mugavamaid pangateenuseid,“ lisas Sven Raba.
“Banking Technology Awards 2017” kulminatsioon ehk parimate väljakuulutamine ja auhinnagala toimus eelmise aasta 13. detsembril Londonis, Millennium Mayfair Hotellis juba 18. aastat järjest. See pangandustehnoloogia konkurss on üks maailma suurimaid ja kaalukamaid.
Lisaks maailma suurima tuumikpanganduse transformatsiooniprojektiga peaauhinna võitnud India Postile ja maksete vallas kõrgelt esile tõstetud Allied Iris Bankile jõudsid kategooria „Best Tech Overhaul Project“ lõppvooru Bigbank, Deutsche Bank, HSBC, Rabobank, Santander, Saxo Bank, Schroders ja Zions Bancorporation.
Bigbank AS on Eesti kapitalil põhinev tarbimislaenudele ja tähtajalistele hoiustele keskendunud spetsiaalpank, millel on lisaks tegevusele Eestis filiaalid Soomes, Rootsis, Lätis, Leedus ja Hispaanias ning mis pakub piiriülese teenusena oma tooteid ka Austrias, Saksamaal ja Hollandis. Kolmanda kvartali lõpuks oli kontsernil kokku 163 000 laenulepingut, neist Eestis 35 000, Lätis 73 000, Leedus 27 000, Soomes 12 000, Hispaanias 8 000 ning Rootsis 8 000. 2017. kolmanda kvartali lõpu seisuga oli Bigbankis 435 töötajat, sh 212 Eestis, 74 Lätis, 78 Leedus, 22 Soomes, 35 Hispaanias ja 14 Rootsis.
Icefire OÜ on peamiselt pankadele ning finantsasutustele tarkvara loov ettevõte, omades märkimisväärsest teadmuspagasit erinevatest panganduse ärivaldkondadest. Andmemahukad ning keerukat äriloogikat sisaldavad tulevikku vaatavad infosüsteemid on Icefire tegevust kirjeldavateks märksõnadeks.
Seotud lood
Bigbank ASi pikaaegne juhatuse esimees Kaido Saar lahkub ametist 1. septembril, uueks juhatuse esimeheks saab panga senine juhatuse liige Sven Raba.
Oma IT-juhiks saamise loost, erinevatest kogemustest, enda ja laiemalt IT-juhtide väljakutsetest ning valdkonna trendidest räägib intervjuus ITuudistele 23. mail IT-juhtimise aastakonverentsil ettekandega esinev Levikomi IT-direktor Heiki Kübbar.
2016. aasta algul vaatasid Icefire OÜ juhid sügavalt enda sisse. Aasta 2015 oli ettevõttel 13. tegutsemisaasta ning see lõpetati esimest korda ajaloos miinuses.
Maksu- ja Tolliamet koos Rahandusministeeriumi Infotehnoloogiakeskusega sõlmisid täna lepingud tarkvaraettevõtetega Icefire ja Nortal uue e-maksuameti/e-tolli (e-MTA) arendamiseks. Lepingud hõlmavad esimest etappi, kus 2019. aasta kevadeks uueneb täielikult iseteenindusportaali ülesehitus jakaasajastatakse e-teenuste kasutusmugavus.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.