Silicon Valley üks tippjuhte Eileen Carey rääkis BBC-le antud intervjuus, et teda saadab ettevõttele investeeringute kaasamisel edu, kui ta kannab prille ning on brünett, vahendas Äripäev.
Varajastes 30ndates Carey eelistaks olla blond ja igapäevaselt prillid koju jätta. Lähtuvalt oma soovist ettevõttega edeneda peab ta vähemalt oma välimuses tegema korrektuure: kord olla talle riskikapitalistide seast soovitatud, et tõsiselt hakatakse teda võtma siis, kui ta on brünett ning kannab prille. Tarkvaraettevõtte Glassbreakers kaasasutaja Carey meenutab, kuidas talle öeldi, et investorid võtavad pruunide juustega naisi tõsisemalt kui blonde, mis tähendab, et kui tal oleksid tumedamad juuksed, õnnestuks tal suurema tõenäosusega ettevõttele ka raha saada.
Naine lisas, et ta pole ainus, kes edu nimel on juuksevärvi vahetanud ja on sellist teguviisi kohanud üsnagi palju ning tehnoloogiamaailmas nii-öelda ellu jäämiseks on tal oma naiselikkus tarvis tagaplaanile lükata ning välimusega mitte silma paista.
Carey sõnul on seksism tehnoloogiasektoris endiselt väga levinud ning näib, et Google’i ja Uberi ümber toimunud kisa on vaid jäämäe tipp.
Loe pikemalt
Äripäevast ja saad lisaks teada, kuidas varasem kogemus ja mustrite järgi alateadlik käitumine investoritele mõju avaldab.
Autor: Pille Ivask, kaasautor
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.