Tele2 Eesti kasvatas 2016. aasta kolmandas kvartalis EBITDA-t võrreldes mullu sama perioodiga 10 protsenti ja müügitulu 4 protsenti.
Ettevõtte EBITDA ehk ärikasum enne kulumit kasvas 2016. aasta kolmandas kvartalis 2015. aasta sama kvartaliga võrreldes 10 protsenti, tõustes 4,8 miljoni euroni. Tele2 Eesti müügitulu kasvas kolmandas kvartalis võrreldes mullu sama perioodiga 4 protsendi võrra, ulatudes 19 miljoni euroni.
Tele2 tegevjuhi Argo Virkebau sõnul püsib telekomisektori peamise edasiviiva mootorina jätkuvalt kasvav andmesideliiklus. „4G interneti kasutajate arv jätkab tõusu. Kolmanda kvartali lõpus oli meie võrgus 4G interneti kasutajaid märkimisväärselt rohkem kui 2G ja 3G teenuse tarbijaid kokku,“ ütles Virkebau.
Lisaks kasvavale internetitarbimisele koduriigis on Euroopa Liidu piires langenud rändlustasude hinnad tõstnud oluliselt ka rändlusteenuse kasutatavust. „Inimesed on hindade alanemisega rändluses kiiresti kohanenud, mille tulemusena on andmeside kasutus Euroopa Liidu piires aastaga kasvanud 250 protsenti,“ lisas ettevõtte juht.
Kolmandaks toetasid müügitulu tõusu uued koostöölepingud suurpankadele, rahvusringhäälingule ja riigi andmesidevõrkudele andmeside erilahenduste pakkumiseks. Septembris valmis ettevõttel suurklientidele uus Tallinn-Valga-Riia optiline magistraalsideliin.
Tele2 on tänavu üheksa kuuga Eestisse investeerinud üle 6 miljoni euro. Kolmandas kvartalis investeeriti enim Tallinnasse, Harjumaale ja Lääne-Eestisse, kus tõsteti uute sageduste ja võrgutehnoloogiate lisamisega mobiilse interneti kiirust ning uuendati mitmeid esindusi. Samuti tõi ettevõte uute teenustena turule uued soodsad rändluspaketid, Viaplay internetitelevisiooni ja makselahenduse Google Play e-poes.
Seotud lood
4. oktoobril toimus TTÜ innovatsiooni- ja ettevõtluskeskuses Mektory asjade interneti valdkonna arengut juhtida soovivate tehnoloogia-, tarkvara- ja sideettevõtete, teadusasutuste ja erialaühenduste initsiatiivil Asjade Interneti MTÜ (AIM) asutamiskoosolek. Ühingu eesmärk on saavutada Eestis asjade interneti teenuste, rakenduste, toodete ja tehnoloogiate kättesaadavus laiale kasutajaskonnale ning nende lai kasutatavus paljudes eluvaldkondades säästlikkuse, efektiivsuse ja produktiivsuse suurendamiseks.
Üleeuroopaline programmeerimisnädal Code Week on rohujuuretasandi ettevõtmine, mille eesmärk on tutvustada programmeerimist lõbusal ja kaasahaaraval viisil ning innustada noori sellega rohkem tegelema.
Täielikuks üleminekuks e-riigihangetele alustas rahandusministeerium koostöös infotehnoloogiakeskusega (RMIT) uue riigihangete registri väljatöötamist. Uue registri võimalused automatiseerivad ja kiirendavad e-hanke menetlusprotsessi nii hankijate kui pakkujate jaoks.
IT turvalahenduste maastikul pakutakse üha paremaid riistvara- ja tarkvaralahendusi, kuigi tegelikult seisneb suurim turvarisk hoopis kasutajates ja nende teadmatuses, tabas end mõttelt ByteLife juhatuse liige ja asutaja Janek Gridin.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.