Kuidas tagada, et IT arenduspartneri poolt üle antud rakendus ka aastate pärast toimiks? Kes reageerib siis, kui midagi juhtub?
Kinnisvaravaldkonnas on arendus ja haldus selgelt lahus, välja on kujunenud kindlad rollid - objekti ehitab valmis ehitusfirma ning seejärel antakse projekt üle kinnisvara haldusfirmale, kes tagab objekti korrashoiu vastavalt kokkuleppele kliendiga.
Kortermaja puhul on haldusteenusepakkuja kursis antud maja eripärasustega, näiteks kus asub elektrikilp, soojasõlm, liftide hooldusvahemikud jms. Seega pöörduvad korteriomanikud kinnisvara haldusteenusepakkuja poole, kes omab vajalikke ligipääse hoones. Majahaldur suhtleb vajadusel ka kolmandate osapooltega (soojus, elekter, toruabi jne). Kui mõne rikke põhjuseks on arendaja ehituspraak, siis pöördutakse garantii ajal arendaja poole.
“
Mõistlik oleks eeldada, et tarkvara arenduspartneril ei ole aasta peale projekti lõppu vaba ressurssi, et kliendi ärikriitiliste rakenduse päästmisega koheselt tegeleda.
“
Tarkvaraarenduse pakkujad on aga tihti sundseisus ja peavad tegelema ammu lõpetatud ning üle antud projektidele toe pakkumisega. See on uute projektide kõrvalt tülikas ning tihti ebamõistlik.
IT-rakendused kontrolli alla
Mõistlik oleks eeldada, et tarkvara arenduspartneril ei ole aasta peale projekti lõppu vaba ressurssi, et kliendi ärikriitiliste rakenduse päästmisega koheselt tegeleda.
Rakenduste haldusteenuse (Application Management) eesmärgiks on tagada, et ettevõtted saaksid oma IT-rakendustele toetuda ning vähendada seotud äririske.
Rakenduste haldusteenuse pakkujal on vajalikud ligipääsud ning oskused, et vajadusel rakendust taaskäivitada, integratsioonide ja automaatprotseduuride toimivust testida ning rakendust varukoopia pealt taastada. Rakenduse monitoorimine võimaldab tegeleda probleemide ennetamisega ning intsidentidele reageerida proaktiivselt.
Milliseid riske maandab rakenduste haldusteenus?
1. Üks konkreetne osapool, kes tegeleb probleemide lahendamisega;).
2. Katkestuste minimiseerimine. Monitooritakse ning tegeletakse ennetusetegevustega, reageeritakse süsteemipoolsete veateadete peale (negatiivset kasutajakogemuse ennetamine);3. Ründeturvalisuse tõstmine ning rünnetele reageerimine;4. Teenuse taastamisvalmiduse kontroll ning valmisolek teenuse taastamiseks;5. Lahenduse toimimise dokumenteerimine;6. Intsidentide haldus ning teenuste toimimise ülevaade juhtkonnale (SLA Report
Upitech OÜ rakenduste haldusteenuse pakkuja, kes haldab eriotstarbelisi e-tervise rakendusi ning unikaalseid e-kaubanduse lahendusi. Klientideks on neil mitmed suurettevõtted Baltikumis. Lisainfo: www.upitech.ee Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.