E-kaupmees võiks keskenduda kliendiandmete kogumise asemel ühele lihtsalt põhitõele – käibe suurendamise peale ja lähtuma peaks andmekaitse minimaalsuse põhimõttest, kirjutab Andmekaitse Inspektsiooni IT-nõunik Urmo Parm teemaveebis kaubandus.ee
.
Tegutsedes andmekaitse valdkonnas, näen ka tarbijana mitmeid kohti, kus isikuandmete kaitse nn baashügieeni eiramine pigem pärsib e-poodides ostutehingute lõpetamist.
Milline e-poe mudel paneb kliendi silmad särama? Siin ei tohiks olla märkimisväärset erinevust tavapärase jaekaubandusega. Kui soovin, registreerin ennast kliendiks ja saan iga ostuga valiku soodustusi. Sel juhul on minu teadlik valik, et mõningase hüve eest teab pood minust nii mõndagi. Seda muidugi juhul, kui registreerin kassas kas ID-kaardi või plastikust kliendikaardiga oma ostu. Teisalt on mul alati võimalik teha oste anonüümselt.
Tule konverentsile!
Infoturbe konverents "Kellele ma usaldan oma andmed?"
toimub 13. septembril hotellis Euroopa
Saab muuhulgas teada kuidas isikuandmeid turvateadlikult kasutada ja mida täpsemalt muudab Euroopa Liidu uus andmekaitse määrus.
Ootan e-kaupmeestelt sarnast käitumist. On ju e-poe lõppeesmärk kaup maha müüa ning kliendini toimetada. Kas teie siseneksite mõnda jaepoodi, mille ukselt ei saa enne edasi, kui olete sisuliselt oma eluloo ette kandnud? Tõenäoliselt mitte. Miks peaks e-pood toimima teisiti? Klient on rahul ja e-kaupmees täidab ühte andmekaitse põhimõtetest, milleks on minimaalsus. St isikuandmeid kogutakse ulatuses, mis on vajalik määratletud eesmärgi täitmiseks.
Kui on valida, kas suur kogum kliendiandmeid ja lõpetamata ostud või reipalt ülespoole rühkiv käibegraafik, valiksin mina viimase. Luues klientides usalduse nende eraelu austades, hakkavad nad varem või hiljem e-poe püsiklientideks. Siis on see aga juba klientide teadlik ning õnnelik valik.
Loe pikemalt kaubandus.ee
Urmo Parm, Andmekaitse Inspektsioon
Seotud lood
20. oktoobril toimus kinos Kosmos IMAX tehnoloogiakonverents, kus räägiti küberturvalisusest, koostöölahendustest ja asjade internetist kiiresti arenevas digitaalses maailmas. Cisco TALOS IT-turvaspetsialist Holger Unterbrink jagas ettevõtjatele soovitusi küberkurjategijate rünnete vastu.
Kõikidel ettevõtetel on andmed ja need on kõigi jaoks olulised. Ent andmete väärtus pole alati ühesugune ja see on ajas muutuv. Igasugune andmekadu tähendab ettevõtte jaoks alati kahju – on see siis emotsionaalne, mainega seotud või rahaline. Andmekaiste korraldamist selgitab Telia IT-teenuste haldur Taavi Talve.
Kuigi järjest enam ettevõtteid usaldab oma andmed pilveteenuste osutajatele, on arvukalt ka kahtlejaid, kes on mures pilveteenuste turvalisuse pärast, kirjutab 8. veebruaril Äripäeva ITuudiste ja KPMG koostöös toimuval andmakaitse seminaril ettekandega esinev Laura Saks.
ELi isikuandmete kaitse üldmäärus toob kaasa viimase 20 aasta suurima muutuse isikuandme kaitse valdkonna reguleerimises, kirjutab PwC IT-äririskide valdkonna juht Mart Mäe.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.