Samsung tugevdas 2016. aasta esimese poole müügitulemuste põhjal oma positsiooni nii Eestis kui kogu Baltikumis. Nutiseadmete turg kasvas 21% ja enam kui pool müüdud telefonidest olid S7 seeriast.
- Foto: Toomas Tiits, Samsung Eesti juht
Samsung Electronicsi müügikäive oli tänavu teises kvartalis ligikaudu 40,8 miljardit eurot, mis tähendab ligikaudu 1,9 miljardi eurost kasvu võrreldes eelmise aastaga; kvartali ärikasum oli 6,5 miljardit eurot, mis on üks miljard rohkem kui eelmisel aastal.
Eestis ja Baltikumis tervikuna näitas Samsung turu keskmisega võrreldes tugevat kasvu, mida toetas väga tugev esindustelefonide S7 ja S7 edge müük ning ka lai tootevalik, milles Galaxy S7 edge'i müügiosa moodustab üle 50 protsendi.
“2016. aasta esimeses pooles on Samsung näidanud väga tugevat kasvu kõigis tootekategooriates, tugevdades oma positsiooni turu liidrina nii Eestis kui ka Baltikumis tervikuna,“ ütles Samsung Eesti juht Toomas Tiits.
„Eesti tarbijad on meie uued esindustelefonid S7 ja S7 edge äärmiselt hästi vastu võtnud – mõlema müügiarvud on olnud väga head ja aidanud Samsungi seadmetel kvaliteettoodete turuosas kindlalt kanda kinnitada. Nutitelefonide turul oleme Eesti turu keskmist selgelt ületanud.“
Uuringufirma GfK andmetel kasvas nutiseadmete turg esimesel poolaastal Eestis 9 protsenti, samas Samsungi kasv oli sel perioodil 21%.
Lisaks pihuseadmetele otsivad Eesti tarbijad olmeelektroonika vallas järjest rohkem ka tehnoloogilisi uuendusi. “Võrreldes eelmise aastaga on Samsungi UHD telerite müük kahekordistunud ja samuti näeme inimeste eelistustes olulist kasvu nõgusekraanide suunas, mis pakuvad kinosarnast kogemust omaenda kodus,“ lisas Tiits.
Samsung Electronicsi tulud kasvasid teises kvartalis oluliselt kogu maailmas ning tulemused olid tugevad nii lõpptoodete kui ka komponentide segmendis. Lõpptoodete ehk tarbeelektroonika segmendis kasvasid tulud nii eelmise aasta kui ka eelmise kvartaliga võrreldes üleüldiselt tänu preemiumtoodete müügimahtude pidevale suurenemisele.
IT- ja mobiilsidesüsteemide divisjoni (IM) tulud kasvasid märkimisväärselt, paljuski tänu esindustoodete – nt Galaxy S7 ja S7 edge – suuremast läbimüügist kogu maailmas. Keskmise ja madalama hinnaga nutitelefonide tootmise lihtsustamine ja ühtlustamine aitas samuti kasumlikkust suurendada. IT- ja mobiilsidesüsteemide divisjoni ärikasum oli 3,45 miljardit eurot.
Olmeelektroonika divisjon (CE) kasvatas eelmise aastaga võrreldes kasumit märkimisväärselt, mis tulenes eelkõige kvaliteettoodete, nt SUHD telerite, Chef Collection külmiku, AddWash pesumasina ja värskelt turule lastud õhukonditsioneeri edukast müügist. Olmeelektroonika divisjon teenis kvartalis ligikaudu 820 miljonit eurot ärikasumit. Ekraanide segmendi tulu kasvas ning suurenes ka nõudmine mobiilide ja SSD-ketaste pooljuhtkomponentide järele.
Teiseks poolaastaks prognoositakse nutitelefonide ja tahvelarvutite nõudluse kasvu, aga eeldatakse turul konkurentsi suurenemist, kuna ka teised turuosalised toovad välja uusi seadmeid. Kolmandas kvartalis aitab uue suure ekraaniga esindustoote ehk tahveltelefon Samsung Galaxy Note 7 väljalaskmine jätkata kallima hinnaklassi nutitelefonide korralikku läbimüüki, mida juhivad Galaxy S7 ja S7 edge.
Seotud lood
Apple’i kvartalitulemused ületasid analüütikute ootusi, mis pani aktsia tõusma, vahendab CNBC.
Eelmisel nädalal avalikustas teise kvartali tulemused hulk suuri tehnoloogiafirmasid ja nendest võib järeldada, et Facebook, Google ja Amazon on üha kindlamalt maailma enda embusse haaramas. Paraku peab alati pundis olema ka must lammas, kirjutab Äripäev.
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.