Eelmisel nädalal avalikustas teise kvartali tulemused hulk suuri tehnoloogiafirmasid ja nendest võib järeldada, et Facebook, Google ja Amazon on üha kindlamalt maailma enda embusse haaramas. Paraku peab alati pundis olema ka must lammas, kirjutab Äripäev.
Alphabet/Google
Reklaamist tuleb ettevõtte peaaegu kogu kasum ja käive, Google kontrollib ligi 31% umbes 187 miljardi dollarilisest ülemaailmsest digireklaamide turust.
Google'i reklaamiäri läheb hästi, edukalt on suudetud murda ka mobiiliseadmete turule. See võimaldab Alphabetil näidata läinud kvartali käibe kasvuks 21%.
Facebook
Facebookist on saanud Google’i kõige tõsisem konkurent. Teenitud 6,2 miljardist 84% tuli mobiilseadmete reklaamidest. Käive kasvas aastases võrdluses ligi 60%.
Facebookil on 1,71 miljardit igakuist kasutajat ning 1,1 miljardit igapäevast kasutajat, ja see number jätkab kasvamist.
Amazon
E-kaubandusfirma oli viiendat kvartalit järjest kasumis ja teatas teisest järjestikusest rekordkasumist. See annab investoritele lootust, et Amazon on lõpuks muutunud püsivalt kasumlikuks ja enam ei suunata kogu vaba raha toodete ja taristu arendamiseks.
Jätkuvalt on helgeim koht Amazoni aruandes Amazon Web Services, mis pakub pilveülest arvutusvõimsust teenusena. Kvartalis oli käive 2,89 miljardit dollarit, kasvades aastaga miljardi jagu.
Twitter
Twitteri reklaamitulu kasvas aastaga vaid 18% ja kasv on kahanenud viimased üheksa kvartalit järjest. Olukorra tõsidust ilmestab ka fakt, et Twitter toob turule rea reklaame, milles üritatakse inimestele selgitada, mis Twitter täpselt on ja mida seal teha saab. Tänavu 10. sünnipäeva tähistanud tehnoloogiafirma kohta on see päris nukker.
Kolme kuuga kasvas uute igakuiste kasutajate arv vaid kolme miljoni ehk 1% võrra. Kokku on neil 313 miljonit igakuist kasutajat.
Autor: Fredy-Edwin Esse, Äripäeva ajakirjanik
Seotud lood
19. juulil oodatust paremad kvartalitulemused avaldanud USA tehnoloogiahiid Microsoft on taas tähelepanu keskpunkti tõusnud, kirjutas Äripäev.
Tele2 Eesti kasvatas 2016. aasta teises kvartalis tänu mobiilse interneti kasutusmahtude tõusule EBITDA-t ehk kasumlikkust võrreldes mullu sama perioodiga üle 8 protsendi ja käivet ligi 2 protsenti.
Samsung tugevdas 2016. aasta esimese poole müügitulemuste põhjal oma positsiooni nii Eestis kui kogu Baltikumis. Nutiseadmete turg kasvas 21% ja enam kui pool müüdud telefonidest olid S7 seeriast.
Apple’i kvartalitulemused ületasid analüütikute ootusi, mis pani aktsia tõusma, vahendab CNBC.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.