Juhita autod, mobiilekraanile liimitud pilguga noored ja firmasid ning autosid ühendav internet keerab tarbimise pea peale, kuid loob samas ettevõtjaile ka uusi ärivõimalusi. Näiteks värbamisel.
Mobiilsus ja andmemahud seavad äridele uusi väljakutseid ka värbamisel ja talentide palkamisel, rääkis Eesti suurimal turunduskonverentsil Password tehnikavisionäär Rudy De Waele. Näiteks rõhutas ta, et andmeid lugeda, neid inimeste käitumisega siduda ning nende pealt tuleviku käitumist ennustada oskavad ametikohad muutuvad järjest enam olulisemaks. „Need on homsed kuldsed töökohad, kuigi neid täna veel õppida ei saa,“ rääkis ta konverentsil. „Andmeekspert on 21. sajandi seksikaim töökoht."
Sarnaselt tehnoloogiavisionäär Linnar Viigile leidis Rudy De Waele, et tehnoloogia pole konkurentsieelis ning jäljendatav tegevus muutub ettevõttele nõrkuseks, nii et kasulikum on tegutseda nišiturus. „Kui teid on lihtne kopeerida, võtavad suured teid üle. Looma peab midagi originaalset, mida kopeerida ei saa,“ kommenteeris ta.
Äri digitaalsus ja mobiilsus on tema sõnul järjest enam nii-öelda hügieenifaktorid. „20 ettevõtet teenib miljardikäivet ja on keskendunud vaid internetile – Twitter, Snapchat, Instagram jne. Internet on 21. sajandi elekter,“ rääkis ta. „Üle-eelmisel nädalal kuulutas Apple välja oma uue nutikäekella. See sündmus oli olulisem ja jälgitum kui ükski poltiiline või haridussündmus. Sellest valdkonnast saab läbimurre.“
Pikemalt saate lugeda
Äripäeva veebist.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.