Täna sai valitsuse heakskiidu isikut tõendavate dokumentidega seotud muudatused, millega luuakse e-Residendile digitaalse isikutunnistuse väljaandmise tingimused ja õiguslikud alused.
Siseminister Hanno Pevkuri sõnul olid muudatused vajalikud juba riigikogus vastu võetud seaduse rakendamiseks, mis puudutavad e-Residendile digitaalse isikutunnistuse väljaandmise võimaldamist.
„Peamiselt puudutavad need andmete ja dokumentide loetelu, mis on vajalikud e-Residendile digi-ID väljaandmiseks. Samuti sätestatakse erisused, mis on seotud e-Residendi digi-ID väljaandmisega kaaluka avaliku huvi korral ning välisesinduste töötajatele,’’ lausus siseminister.
„Kuna Eestis kasutusele võetav e-Residentsus on teadaolevalt maailmas unikaalne, siis on mõistlik näha ette ka olukord, kus e-Residendi digitaalne isikutunnistus antakse isikutele Eesti Vabariigi poolse tunnustuse või hea tahte avaldusena. Kaaluka avaliku huvi korral ei pea isik ise e-Residendi digitaalse isikutunnistuse väljaandmiseks taotlust esitama, sest dokument antakse välja Eesti Vabariigi algatusel,’’ lausus Pevkur.
Minister rõhutab, et e-Residentsuse näol antakse maailmale võimalus kogeda eestlastele tuttavaid, avatud ja tõhusaid e-teenuseid.
„Maailma ühe arenenuima infoühiskonnana on meil võimalus olla e-teenuste valdkonnas teerajajaks,’’ ütles Pevkur.
E-Residendi digitaalse isikutunnistuse väljaandmise eesmärk on soodustada Eesti majanduse, teaduse, hariduse või kultuuri arengut, luues võimaluse kasutada e-teenuseid Eesti digitaalse dokumendiga.
Seotud lood
Alates tänasest saavad välisriikide kodanikud esitada e-Residendi digi-ID taotlusi kõikides Politsei- ja Piirivalveameti (PPA) teenindustes.
1. aprillist võtavad Eesti välisesindused vastu taotlusi e-residendi digitaalse isikutunnistuse saamiseks.
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.