Majandus- ja taristuminister Urve Palo ütles kolmapäeval Euroopa Liidu transpordiministrite kohtumisel Luxembourg`s, et kaugjuhitavate õhusõidukite (droonide) tsiviilkasutusele tuleks määrata ühtsed üleeuroopalised nõuded.
Eesti peab oluliseks, et regulatsioonide väljatöötamine toimuks koostöös Euroopa Liidu liikmesriikide ja turul tegutsevate ettevõtetega. „On tähtis, et regulatsioonid oleksid kooskõlas isiku andmekaitse põhimõtetega, tagamaks inimeste privaatsus. Samuti peaksid droonide kasutajad olema kindlustatud,“ rääkis Palo.
Kõige olulisema fookusena tõi Palo välja, et regulatsioonide pearõhk peab olema kaugjuhitavate õhusõidukite ohutusnõuetel. „Regulatsiooni töötame eelkõige välja seetõttu, et tagada ohutus lennuliikluses ka olukorras, kus lendavaid objekte tuleb järjest juurde,“ lausus ta.
Ühtsed tehnilised nõuded töötaks plaani kohaselt välja Euroopa Lennuohutusagentuur (EASA) ning need baseeruvad vastaval riskianalüüsil. Sealjuures suurematele ja keerukametele õhusõidukitele peaks plaani kohaselt kehtima rangemad nõuded.
Õhusõidukite sertifitseerimine jääb plaani kohaselt tulevikus EASA-le, liikmesriigid hakkavad kontrollima õhusõidukite ohutusnõuete täitmist (õhusõidukite hooldus, lennutegevus, personali load). Suures plaanis võiks regulatiivne ning järelevalvealane korraldus järgida süsteemi, mis on kasutusel lennunduses.
Laiema vastukaja saamiseks on Euroopa Komisjon korraldanud droonide reguleerimiseks avaliku konsultatsiooni, mille tähtaeg on 24. oktoober ja see on avatud kõigile huvigruppidele.
Seotud lood
Amazoni kaubadroonide kasutuselevõtt on aastate kaugusel, aga ettevõtte tegevjuht Jeff Bezos ütles, et varsti on need sama populaarsed nagu postiautod.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.