Valitsuse plaan vähendada sõiduauto kasutamishüvitist karistaks kõiki ettevõtteid, ütles Elioni siseteenuste teenistuse juht Mari-Liis Vihul.
„Plaanitav seadusemuudatus on suunatud justkui optimeerivatele ettevõtetele, kuid sellega karistatakse kõiki ettevõtteid,“ märkis Vihul.
Ta ei nõustunud Jürgen Ligi kommentaariga eilsel Soraineni ärihommikul, et Eestis on tavapärane praktika luua ettevõte autokulude optimeerimiseks. Elion on tema sõnul juba viis aastat tagasi loobunud praktiliselt kõigist ametiautodest, kasutusel on vaid tööks vajalikud kaubikud.
Vihul märkis, et talle teadaolevalt puudutab plaanitav muudatus sisendkäibemaksu mahaarvamisel vaid sõiduautosid ning kuna Elionil praktiliselt sõiduautosid pole, siis kavandatav seadusemuudatus oluliselt neid ei mõjuta.
Isikliku sõiduauto töösõitudeks kasutamise kompensatsiooni kaotamine võib aga ettevõttele kulude kasvu tuua. „Valdavalt makstakse seda kompensatsiooni inimestele, kel on vaja teha palju väikseid autosõite, ning nende sõitude pärast oleks sõidupäeviku pidamine oluline ajakulu,“ teatas Vihul.
Äripäev küsis autoparki omavatelt ettevõtetelt, mida nad arvavad valitsuse plaanist vähendada sõiduauto kasutamise eest makstavat hüvitist.
Seotud lood
Eesti IT-sektoris on pilvetehnoloogiate kasutuselevõtt kasvanud viimastel aastatel märkimisväärselt, kuid paljud organisatsioonid seisavad silmitsi suurte infrastruktuuriliste muudatuste vajadusega. Üheks oluliseks sammuks selles arengus on andmebaaside migratsioon pilvepõhisele platvormile, näiteks Azure'i pilve. Õnneks on märgata trendi, mille kohaselt näevad kohalikud IT-juhid seda protsessi mitte ainult tehnilise muudatusena, vaid võimalusena suurendada organisatsiooni paindlikkust, turvalisust ja innovatsiooni.