Haigekassa uus e-teenus muudab töövõimetushüvitise saamiseks vajaliku asjaajamise paberivabaks. Tööandjatele ning raviasutustele läheb asjaajamine lihtsamaks ja töötajate jaoks senisest olulisemalt kiiret haigushüvitiste laekumist.
Sel aastal on teenusega liitumiseks vaja sõlmida haigekassaga andmevahetusleping. Leping annab tööandjale õiguse riigiportaali kaudu oma töötajate töövõimetuslehtede andmeid vaadata ja haigekassale edastada. Alates 2014. aastast jõustub seadusemuudatus, mis võimaldab teenuse kasutuselevõttu kõigile tööandjatele. Siis ei ole lepingu sõlmimine enam vajalik.
Töövõimetuslehti on seni käideldud paberil ning hüvitise määramiseks vajalikud andmed on seetõttu liikunud aeglaselt. Pikk menetlus on kulutanud nii raviasutuste, tööandjate kui haigekassa ressursse. Uue teenusega muutub töövõimetushüvitiste menetlusprotsess oluliselt lühemaks ning hüvitiste välja maksmine kiiremaks.
Haigekassa kavandab E-TVL süsteemi täieliku rakendumise üleminekuajaks aastat 2015. See tähendab, et veidi enam kui aasta pärast ei peaks raviasutused enam paberkandjal töövõimetuslehte väljastama – kogu teave hakkab liikuma elektrooniliselt.
Elektroonilise andmevahetuse tulemusel hakkavad haigushüvitised töötajatele laekuma keskmiselt kahe tööpäeva jooksul pärast tööandja andmete edastamist. Täpsemalt infot lepingute sõlmimise võimaluste on võimalik leida haigekassa kodulehelt
SIIT.
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.