PwC uuring näitab, et „internetipõlvkonna“ tööeelistused ja -väärtused ei eristu vanema põlvkonna omadest sel määral kui kiputakse arvama. Samuti ei pea enamus noori end erikohtlemise vääriliseks ning nende pühendumine tööle pole vanemate kolleegide omast väiksem.
PwC globaalne uuring näitab, et aastatel 1980-1995 sündinud noored (ehk Y-generatsioon või internetipõlvkond) väärtustavad oma vanematest kolleegidest enam töösuhte paindlikkust ja isiklikku vaba aega, ent vastupidiselt levinud arvamusele ei pea internetipõlvkond end erikohtlemise vääriliseks ning nende pühendumine tööle ei ole vanemate kolleegide omast väiksem.
Internetipõlvkonna tööalaste eelistuste seas domineerivad sotsiaalsed vajadused. Kui vanema põlvkonna jaoks on võtmetähtsusega kontroll oma tööprotsessi üle, arenguvõimalused ja töötasu suurus, siis alla 33aastased väärtustavad töösuhtes enim meeskonnatunnet, paindlikkust ja tunnustust.
Oodatult on noorem põlvkond infotehnoloogiaga rohkem sina peal ning eeldab ka tööandjalt selle võimaluse maksimaalset ärakasutamist, samuti on noorte maailmapilt globaalsem ja rahvusvahelise karjääri ootused suuremad. Märkimisväärseks erinevuseks X- ja Y-generatsiooni vahel on aga viimase suurem avatus traditsiooniliselt konfidentsiaalseks peetavates valdkondades: näiteks on internetipõlvkonna hulgas pea poole rohkem (43% vs 24%) neid, kes on kolleegidega jaganud infot oma töötasu kohta.
Uuringut kommenteerinud PwC juhatuse liige, juhtivaudiitor Eva Jansen-Diener tõdes, et mida suuremat lisaväärtust ettevõte loob, seda kriitilisema tähtsusega on töötajate kvaliteet ja pühendumus. Sõda talentide pärast käib juba ammu ning tippjuhtidel tasub pühendada aega ja energiat, et mõista, mis nende töötajaid motiveerib ja mis häirib, seejuures silmas pidades, et personalijuhtimises on harva lahendusi, mis sobivad kõigile ja igas olukorras. „Eesti PwC töötajaskonnast moodustavad Y-generatsiooni liikmed tänaseks juba kaks kolmandikku, seetõttu on noorte superstaaride loova energia rakendamine ja innustamine meile igapäevane väljakutse ning noorte vajaduste rahuldamine ja ootuste täitmine nõuab organisatsioonilt täiendavat paindlikkust,“ ütles Jansen-Diener.
Autor: Kristi Malmberg, aripaev .ee
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.