Ida-Tallinna Keskhaigla pole siiani patsiendiportaalile iPatsient arendajat leidnud ning portaali ei pruugi tulla isegi aasta lõpuks.
Ida-Tallinna Keskhaigla (ITK) andis tänavu mais teada, et muidu veebruaris valmima pidanud patsiendiportaal saab valmis aasta lõpuks. Nüüd ütles ITK kvaliteedijuht Kelli Podošviliev, et arendajat pole siiani leitud ning projekti lõpp võib taas edasi lükkuda. "Portaali valmimine sõltub rahalistest vahenditest," ütles ta ning lisas, et uus arendaja valitakse siis, kui hange on tehtud. Seda, millal hange korraldatakse, ta ei öelnud.
Täpsustavaid vastuseid selle kohta, miks raha pole leitud või kuidas portaali arendamiseks vajalik raha kokku saada, Podošviliev ei andnud.
iPatsiendi portaali arendas varem ettevõte Gennet Lab, kellega ITK mullu lepingu lõpetas. Gennet Labi juhatuse liige Ülo Kährik ütles, et leping oli sõlmitud ja lõpetatud nõuetekohaselt, ent tema sõnul ITK täpsemaid selgitusi, miks leping lõpetati, ei andnud. Tollal maksis projekt 143 000 krooni.
"Portaali avades lähtusime patsientide tagasisidest ja pidasime kõige olulisemaks vastuvõtuaegade broneerimise teenuse loomist. Viie aasta jooksul selgus, et enim kasutatakse terviseandmete vaatamise teenust. Teisisõnu tähendab see, et portaali kontseptsiooni on vaja muuta," rääkis Podošviliev.
ITK kommunikatsioonijuht Svea Talving ütles, et varasem iPatsient ei olnud eraldi rakendus, vaid oli seotud haigla infosüsteemiga. Kuna haigla läks aastavahetusel üle uuele infosüsteemile, siis senist iPatsiendi süsteemi enam kasutada ei saanud.
Miks vana süsteemi seni käigus ei hoitud, kuni uut juurutati? Podošviliev selgitas, et vana portaal oli seotud haigla infosüsteemiga ja üleminekul uuele infosüsteemile hinnati, et kahe infosüsteemi liidestamiseks vajalik töömaht kujuneks ebamõistlikult suureks.
Segane 1900
Kuna iPatsiendi portaali kasutada ei saa, peaksid inimesed saama registreerida arsti vastuvõtule telefoni teel. Viimast on võimalik teha tasulise lühinumbri 1900 teel. Kõne maksumuse hind sõltub mobiilioperaatorist.
Raamatupidajana töötav Katrin Gaver püüdis korduvalt telefonile 1900 helistada. Naine on püüdnud märtsist saadik nahaarstile aega saada, ent see pole õnnestunud. "Ma ei hakka rääkima nendest summadest, mis ma olen raisanud, proovides helistada numbrile 1900. Alati on vastus, et arsti graafik ei ole veel tulnud või on juba täis broneeritud," rääkis ta.
Gaveri sõnul on kõne ooteaeg pikk, lausa mitu minutit. Naine püüdnud registreerimistelefonile helistada umbes kümme korda ning mitte ükski kord pole ooteaeg olnud umbes 13 sekundit. Nimelt on Podošvilievi väitel keskmine ooteaeg 13 sekundit .
Gaver kahtlustas, et haigla võib tahtlikult hoida internetipõhise tasuta registreerimise maas.
Podošviliev vastas sellele, et iPatsiendi portaali kasutas vaid 2% patsientidest ning et haigla ei saa mingit kasu lühinumbrist 1900. "Tegemist ei ole haigla äriprojektiga," täpsustas ta.
Autor: Ave Lepik, Pille Ivask
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.