Digikaupade müüja Klick Eesti ASi juhi Marko Kalve sõnul on neil netimüük kasvanud oluliselt rohkem kui näitab värske jaemüügi statistika.
„Meie müük on kasvanud kuni 100% ja aprillis kasvas vähemalt 50%. Varasematel aastatel ei ole internetimüük väga suur olnud, seega 50% kasv ei ole eriline saavutus,“ kinnitas Kalve.
Tema sõnul ei saa täheldada, et poes ostetakse vähem, internetimüük tekib lihtsalt juurde. „Meil on poode palju - iga inimese koduteele jääb üks Klicki pood,“ tõdes Kalve.
Internetis on lihtsam vormistada järelmaksutaotlust, kuid poes viitsitakse ka käia, lisas Kalve. „Internetis on palju häid pakkumisi, mida poes näiteks ei ole,“ märkis Kalve.
Tema sõnul sellist aega kindlasti ei tule, kus poed kinni pannakse ja ostetakse ainult internetist. „Ilmselt osakaal internetis suureneb. Viie ja kümne aasta perspektiivis on kindlasti netimüügis olulised muudatused, aga lähima paari aasta jooksul pigem mitte,“ ütles Kalve.
Kalve sõnul juhtub ka seda, et inimesed vaatavad poes toote välja ja vormistavad hiljem ostu interneti teel või ostetakse sama kaup välismaalt. „Kohati on välismaa hinnad soodsamad küll, aga mitte alati. Välisostuga ei pruugi saada garantiid, mis on oluline - kohaliku müüja käest on seda lihtsam saada,“ sõnas Kalve.
Aprillis suurenes jaemüük enim kasutatud kaupade kauplustes ning väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), kus jaemüük kasvas aastaga poole võrra (50%). Keskmisest enam suurenes aprillis jaemüük posti või interneti teel (kasv 21%), majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 16%) ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 14%).
Autor: Maarit Eerme, Alyona Stadnik
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.