SEB panga Eesti ja Läti IT-juhi Ain Rasva sõnul katsetab pank mudelit, kus peale tavapärase protsessi saab kõiki toiminguid allkirjastada ka ID-kaardi ja mobiil-ID abil.
Paberivaba kontori eelisteks on nii innovatiivsus, roheline mõtlemisviis kui ka sellega kaasnev hea reputatsioon, rääkis ta Äripäeva IKT-konverentsil
NET/WÕRK.
Hinnanguliselt 20% eraklientidest ja 30% äriklientidest kasutavad tema sõnul ID-kaarti internetipangas, pangakontoris kasutab ID-kaarti enda identifitseerimiseks rohkem kliente (Tornimäel ca 70%).
Sellega seoses tuleb ette ka takistusi. "Komistasime seaduste otsa. Kõik sektorid ülereguleeritud ei ole, aga panganduses tuleb järjest regulatsioone. Kui meil on internet vahel, siis on kõik hästi. Kui klient istub teispool lauda ja teeb toiminguid oma ID-kaardiga, siis rahapesuseadusest tulenevalt oleme kohustatud tegema dokumendist paberkoopia," märkis Rasva.
Samas selgus, et kui kasvõi 70 protsenti tööst muuta paberivabaks, tasuks investeering paberivabasse kontorisse ära. Seda seoses säilitatava paberikuhja vähenemisega – praeguses süsteemis tuleb sageli dokumente paberkujul alles hoida 10-15 aastat ning see tähendab suurt lisakulu.
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.