Ericsson Eesti otsib juhtide sõnul pidevalt uusi äritegevusi ning seetõttu kolib Eestist ühe osakonna ära Rumeeniasse.
Ericsson Eesti koondab Tallinnast ettevõttesisese B2B kontaktikeskuse, mis toodi Eestisse Rootsist.
Ericssoni müügidirektori Seth Lackmani sõnul viiakse osakond üle Rumeenias asuvasse globaalsesse teeninduskeskusesse. „Antud funktsiooni üleviimine Rumeeniasse mõjutab kokku 13 Ericsson Eesti AS töötajat. Meie eesmärk on leida võimalikult paljudele töötajatele uusi väljakutseid ettevõttesiseselt, kuid me ei saa kahjuks välistada võimalikke koondamisi.“
Rumeeniasse mineku põhjuseks toob Lackman ettevõtte pideva äritegevuse otsimist. "Ericsson püüab pidevalt oma tegevust optimeerida parendades organisatsiooni struktuuri ja protsesse, tagades seeläbi kohaliku ressursi ja globaalsete teenuste ning protsesside kasutamise efektiivsuse.“
Otsust ei ajendanud tema sõnul EASi otsus nõuda tagasi 1,2 miljonit eurot sihtasutuse antud toetust. Tagasimakse põhjustas EASi poolt tehtud soovitus, mis rikkus Euroopa Liidu riigiabi taotlusreegleid. Tegemist oli ühega 61 projektist, mille rahastamisel rikuti riigiabi reegleid.
Mullu novembris avaldatud andmete kohaselt pidas Ericsson Eestisse laienedes EASiga läbirääkimisi, et saada toetust oma Eestisse tehtavatele investeeringutele. Sihtasutus nõustus firmale andma kokku ligi 1,2 miljonit eurot, mille eest soetati uue põlvkonna tootmisliinid ning tarkvara. Kokku investeeris Rootsi firma 4,7 miljonit eurot. Kuna Ericsson alustas raha paigutamisega juba varem kui raha laekus, rikkus ettevõte riigiabi reeglit, mis ütleb, et investeering peab toimuma pärast toetuse saamist.
Kuidas kommenteerib ettevõte teiste osakondade Eestist kolimist, loe tänasest Äripäevast.
Autor: Joosep Laik, Rivo Sarapik
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.