Ekspress Grupi finantsjuhi Pirje Raidma sõnul peaks investorid jälgima portaal Delfi puhul kaetavat väärtust, kuna see kajastab meediafirma sõnul immateriaalset vara kõige õiglasemalt.
Äripäev kirjutas 20. märtsil, et Ekspress Grupp hindas portaalide Delfi Eesti, Delfi Läti ja Delfi Leedu kaetava väärtuse 2012. aastal üles 50,3 miljonilt koguni 78,7 miljoni euroni ehk koguni 56%. Samas portaalide bilansiline väärtus on viimased aastad püsinud stabiilselt „vaid„ 45 miljoni euro juures.
Toona puhkusel olnud Raidma kommenteeris täna, et vastavalt IFRS-i raamatupidamisreeglitele ei ole võimalik üles hinnata kord juba allahinnatud firmaväärtust, mistõttu kõik varasemad allahindlused (teostatud 2009 ja 2011) jäävad nii nagu nad on. Üleshindlust ei luba IFRS ei firmaväärtuste ega ka kaubamärkide puhul (välja arvatud, kui kaubamärki on varasemalt alla hinnatud, siis saab selle üles hinnata varasema väärtuseni).
„Seega investori jaoks on ikka mõistlikum lähtuda Delfide puhul kaetavast väärtusest, sest see võiks meie parima teadmise kohaselt kajastada meie bilansis Delfidega seotud immateriaalsete varade õiglast väärtust. Samas juhin tähelepanu, et paljud kaubamärgid (näiteks Eesti Ekspress) on sisemiselt genereeritud aastate jooksul ja need ei leia meil bilansis üldse kajastamist,“ lisas Raidma andes mõista, et börsifirmas on veel varjatud väärtusi.
Lisaks Delfile hindab Ekspress Grupp väga kõrgelt ka Maalehe kaubamärki ja firmaväärtust, mis on bilansiliselt väärt 2,02 miljonit eurot, kuid mille kaetavaks väärtuseks on aruandes koguni 15,39 miljonit eurot.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.