Euroopa meediagruppe esindava European Publishers Councili (EPC) juhi Francisco Pinto Balsemao sõnul peab Google laiendama oma eelmisel nädalal prantslastele tehtud pakkumist seoses sisu kasutamisega ka teistesse riikidesse, vahendas Reuters.
Eelmisel nädalal nõustus Google maksma 60 miljonit eurot spetsiaalsesse fondi, et aidata arendada Prantsusmaa meediat internetis. Prantsuse väljaanded nõudsid litsentsitasusid otsingumootorite tulemustes ilmunud pealkirjade ja artiklite väljatõstete eest.
Google kooskõlastas sarnase juhtumi Belgia väljaannetega detsembris, aidates suurendada nende müügitulu. Samal ajal jätkub arutelu Saksamaa väljaannetega.
"Otsingumootorid saavad rohkem kui 90% müügitulust online-reklaami vahendusel ja märkimisväärne osa sellest tuleb otse või kaudselt vabast ligipääsust meedia toodetud professionaalsetele uudistele või meelelahutuslikule sisule," ütles Balsemao, kes on ka Portugali meediagrupi Impresa tegevjuht.
Balsemao hinnangul on praegune olukord Euroopa meediagruppide jaoks väga kehv, sest pealkirju ja artiklite väljatõsteid kasutatakse autoriõiguste omanike loata või neile vastutasu maksmata. Balsemao sõnul peaksid Google'i taolised ettevõtted maksma tasu.
European Publishers Council esindab Euroopas 26 peamist meediagruppi, kuhu kuuluvad näiteks Thomson Reuters, Prisa, News International, Axel Springer ja Impresa.
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.