• 17.10.12, 11:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

TeliaSonera koondab 2000 töökohta

Eesti Telekomi suuromanik TeliaSonera teatas täna ühes kolmanda kvartali majandustulemuste avaldamisega kulude kokkuhoiuplaanist, millega kaasneb 2000 töötaja koondamine.
Skandinaavia telekomioperaator loodab tööjõu 7 protsendise vähendamise kahe aasta jooksul kokku hoida kaks miljardit Rootsi krooni (232 mln eurot).
Kvartaliaruandes pole täpselt välja toodud, millistes riikides paiknevaid telekomiüksusi koondamine puudutab. Kui igast riigist koondatakse protsentuaalselt ühtlaselt, võib ka Eestis TeliaSonera töötajaskond umbes kolmesaja inimese võrra väheneda (2011. aasta lõpus töötas Elion Ettevõtetes 1569 töötajat ja EMT-s keskmiselt 473 töötajat).
TeliaSonera kolmanda kvartali EBITDA (kulumieelne ärikasum) ulatus 9,26 mld Rootsi kroonini, mida on 6,3% vähem kui aasta eest. Uudisteagentuuri Bloomberg andmeil ootasid analüütikud keskmiselt 9,42 mld Rootsi krooni suurust kasuminumbrit.
Müük ulatus viimases kvartalis 25,8 mld Rootsi kroonini (analüütikute keskmine ootus 26,2 mld Rootsi krooni), jäädes 3,2% alla möödunud aasta tulemusele.
Puhaskasum oli protsendi võrra nõrgem kui aasta eest ning oli 4,8 mld Rootsi krooni (1,11 Rootsi krooni aktsia kohta).
Mobiilsideüksuse müük langes tervikuna Eestis 11,4% (kohalikus valuutas -3,9%), ulatudes 387 mln Rootsi kroonini. Kasum vajus Eestis 28% (113 mln Rootsi kroonini).
Lairibaüksuse ja fikskõnede müük jäi Eestis 15,3% madalamaks kui aasta eest (kohalikus valuutas -8,1%) ning oli perioodi jooksul 439 mln Rootsi krooni. Kasum kahanes mõnevõrra vähem (-11,4%), olles 124 mln Rootsi krooni.
TeliaSonera märgib, et Baltimaades kasvavad küll mobiilse andmeside ja seadmete müügitulud, kuid see ei kompenseeri kõneminuti hinnalangust ning kukkunud sidumistasusid.
Fikskõnede müügilanguse taga on peamiselt teistesse võrkudesse helistamisega saadava tulu vähenemine. Samas märgitakse, et tegemist on madala marginaaliga äriga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.11.24, 11:43
Muuda andmed strateegilisteks varadeks: tule saa teada, kuidas Microsoft Fabricu abil targemad äriotsuseid teha
Erinevaid andmeid ja informatsiooni vajavad ning talletavad oma töös täna kõik ettevõtted. See, kuidas saadavat infot aga maksimaalselt ära kasutada, on oskus omaette ning igaühe enda teha. Kui infot koguv süsteem on ebakvaliteetne, andmed erinevates serverites ja pilvedes laiali, pole kasu ka kõige kvaliteetsemast ning kallimast AI-abilisest, sest sealt saadav info saab olla täpselt nii hea, kui hea on tema jaoks töötav infosüsteem.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele