Google on võtnud sihiks visata välja kinnas e-kaubanduse kõrgeimale monarhile ehk Amazon.com-ile, proovides haugata tükki üha kasvavast interneti jaemüügist.
Maailma populaarseima otsingumootori omanik peab läbirääkimisi suurimate jaemüüjate ja kullerfirmadega luua teenus, mis lubaks inimestel osta kaupu internetist ja saada tellitud kaup kätte kõigest päeva jooksul, ütlesid Wall Street Journalile asjaga seotud inimesed.
Tegu on Google'i jaoks riskantse ettevõtmisega ja suurendaks konkurentsi Amazoniga, kelle edule on kaasa aidanud 79 dollarit aastas maksev Amazon Prime Programm.
Selle programmi alusel saavad inimesed soetada hulganisti tooteid firma kodulehel, mis toimetatakse kiirkulleriga lisatasu küsimata kliendi ukse taha. Selle abiga on firma käive sel aastal kasvanud 42% võrra.
Allikate sõnul on Google rõhumas just kiirele kauba kättetoimetamisele ja osa jaemüüjaid on vägagi huvitatud sellega liitumisest. Nende sõnul on Google ülessoojendanud vanad suhted suurte jaemüüjatega, kelle seas on Macy's, Gap ja OfficeMax.
"Nad on meie poole pöördunud selle ideega, aga me ei ole veel mingit otsust langetanud," ütles Macy'se pressiesindaja. Gap ja OfficeMax keeldusid kommentaaridest.
Google ei plaani ise tooteid müüma hakata, ütles üks allikatest. Selle asemel täiustatakse enda otsingumootorit, mis suunab inimesed õige jaemüüja kodulehele ja lisaks tuleks uus kiire kullerteenus.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.