Eesti start-upi ajaloos, mille kuulsaim näide seni eBayle üle 2 miljardi euro eest maha müüdud Skype, võib peatselt uus lehekülg terenduda – mitmed Eesti väikefirmad on laineid löömas maailmas.
Äripäev palus kaheksal start-up`ide eksperdil hinnata Eesti idufirmasid või käivitusfirmasid, nagu keeletoimetajad soovitavad start-up`e nimetada.
„Oleme klubis vaadanud, et kes on suutnud rahvusvaheliselt raha tõsta, kes on suutnud kui palju käivet tekitada. Rahvusvaheliselt on käibe mõttes hästi tegutsenud ka Fortumo,“ kommenteeris Eesti Sturtupi Juhtide Klubi president Kristi Hakkaja.
Now! Innovationsi juht Üllar Jaaksoo rääkis, et start-up firma võib luua meditsiini-, biotehnoloogia-, meedia-, telekommunikatsiooni valdkonnas. „Kõikides valdkondades võib teha, aga kõige kiiremat tõuget kipuvad turul saama veebipõhised asjad, kuna seal on kõige lihtsam turgu haarata – hea kõlapind on ühe kliki kaugusel,“ lausus ta.
„Kuumaks lähevad tavaliselt need, mis kiirelt tulevad ja kiirelt levivad – näiteks Cherry.ee on ennast praktiliselt nullist kuue kuuga reaalseks turuosaliseks üles ehitanud ja kui ta laienemist jätkab, siis ma arvan, et ta on regionaalselt väga kuum toode,“ lisas Jaaksoo.
Oluliseks peeti, et start-up firma tegutseb globaalsel turul ning pakub unikaalset toodet. Just neile põhjustel andis Webmedia juhatuse esimees Priit Alamäe oma poolehoiu firmadele ZeroTurnaround, Fits.me, Now!Innovations. „Nad suudavad reaalselt liikuda ja neil on hea tiim. Kõik kolm firmat on suutnud tõestada, et nad on elujõulised,“ lisas Alamäe.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.