Seda on keeruline öelda, millal meist saab Eesti turuliider, kuid me jätkame veidi mässumeelset ja väljakutsuvat tegutsemist turuosa võitmise nimel, sõnas Tele2 Kesk-Euroopa ja Euraasia piirkonna juht Niklas Sonkin.
Järgneb intervjuu Niklas Sonkiniga:
Tele2 on olnud küllalt agressiivne klientide püüdmisel, kas jätkate samas vaimus?Jah. Me oleme alati tegutsemisele orienteeritud, vapper, kuid läbipaistev ja usaldusväärne. Me jätkame positiivses mõttes veidi mässumeelset ja väljakutsuvat tegutsemist ka edaspidi. Selle aasta jooksul oleme Eestis juurde võitnud 25 000 klienti.
Kas olete Tele2 Eesti kolmanda kvartali 4% käibekasvuga rahul?Oleme kolmanda kvartali tulemustega rahul ning võrreldes eelmise aastaga oleme hakanud kasvama. Osaliselt on see üldise majanduse paranemise tulemus, kuid suuresti seetõttu, et meil läheb hästi ja me parandame oma kvaliteeti. Ma tean, et Tele2-l pole Eestis alati olnud korralik võrk, kuid viimase kolme aasta jooksul on meil olnud väga hea leviala ja kvaliteet.
Millal Tele2 ärikliendid saavutavad sama suure rahulolu nagu erakliendid?Tele2 on olnud tugev eraklientide turul, mitte ainult Eestis, vaid ka kõikidel teistel turgudel, kuid me pole olnud nii tugevad ärakliendi segmendis. Me otsustasime paar aastat tagasi, et me investeerime rohkem paremasse ärikliendi teenindusse ning nüüd oleme tulemust nägemas. Me usume, et B2B segment üldiselt, mitte ainult Eestis, on Tele2 jaoks võimalus ning me kasvame seal kindlasti. Me peame äriklientide usalduse ära teenima, kuid see võtab aega.
Millised on praegu Tele2 plaanid Eestis?Tuleme juba järgmisel nädalal turule millegi uuega, mille kohta praegu midagi rohkemat öelda ei saa.
Kas Tele2 võib sarnaselt Rootsile 4G võrgu ehitamisel Eestis koostööd teha mõne konkurendiga?See on võimalus, mida me peame kaaluma. Millise konkurendiga me võime koostööd teha Eestis, ei soovi ma kommenteerida. Kuid see on pikaajaline investeering. Meie turuosa on 34% ning me ei näe ühtegi põhjust, miks me ei võiks 4G võrgu abil suuremad olla.
Millal saab Tele2-st Eesti turuliider?Seda on keeruline öelda. Me austame oma konkurente Eestis. Kuid paljudel turgudel, kus me tegutseme oleme me saavutanud positsiooni number üks – Lätis ja Leedus oleme juba täna esimesed, kui võrrelda kliendiarvu. Samuti paljudes Venemaa regioonides. Kindlasti on see pikaajaline eesmärk, kuid mul pole kristallkuuli ning ma ei hakka ühtegi kuupäeva ega aastat pakkuma. Usun, et igas valdkonnas on ettevõtete eesmärk saada number üheks ning meie pole erandid.
Millal Eesti mobiilsideoperaatorid lõpetavad parima kvaliteedi ja leviala sõja?Me ei usu, et me oleme kunagi öelnud, et meil on parim kvaliteet, kuid meil on kvaliteet, mis on piisavalt hea meie klientidele. Päevalõpuks on kõikidel operaatoritel korralik leviala ning see omab tähtsust üha vähem – see on hügieenifaktor, mis lihtsalt peab olemas olema. Sealt edasi konkureerime hinna ja teenustega. Konkurents liigub puht tehnilisest võidujooksust teistesse valdkondadesse.
Kuidas mobiilsideoperaatorid suutsid kogu majanduslanguse ajal kasumis püsida?Inimestel on vajadus suhelda, isegi halbadel aegadel tahetakse rääkida, e-kirju ja sõnumeid saata. Ning mõningatel juhtudel nägime isegi rasketel aegadel kasvavat nõudlust.
Mida prognoosite telekommunikatsiooni valdkonnas suurimaks tuluallikaks tulevikus?Kõneäri jääb pikaks ajaks suurimaks käibeallikaks, kuid me näeme tugevat paranemist andmekasutuses. See kasvab hoogsalt igal turul, kus me tegutseme. Kindlasti see, kuidas inimesed kasutavad tulevikus telekommunikatsiooniteenuseid muutub, hakatakse kasutama nutitelefone igasuguste rakendustega, mõned neist on kasulikud, kuid mõned neist on puhtalt meelelahutuslikud. Kuid me näeme andmete kasutamise suurt kasvu.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.