Arvutite müügiturul Flex Sülearvutikeskus nime all tuntud AS Fleksont avastas eelmisel aastal, et hakkama saab ka palju vähem kulutades. Kuigi müügitulud kahanesid 2009. aastal 15%, teeniti kasumit varasemast aastast rohkem.
Arvuteid ning arvuti- ja kontoritarbeid müüvate ettevõtete edetabelis esikoha hõivanud Fleksonti edu taga oli kiire reageerimine majanduslangusele ja seejärel leitud lahendused efektiivsemaks tegutsemiseks. Flex Sülearvutikeskuse juht Rainer Ploom tunnistab, et kindlasti tuli majanduslangus ettevõttele kasuks ja õpetas kulusid paremini kontrolli all hoidma.
Ettevõte on majandusaasta aruandes oma kulude kokkuhoiu põhjalikult lahti kirjutanud. Juba 2008. aasta lõpus alanud majanduskriisis nähti, et müügikasvu ei ole enam oodata ja peab valmis olema ka müügi languseks. Järgmise aasta alguseks oligi selge, et kasumi teenimiseks tuleb hakata kulusid kokku hoidma. Algul vahetati kontoriruumid väiksema pinna vastu, hiljem loobuti üldse eraldi kontorist. Tööleping lõpetati ühe müüja-konsultandiga. Suur kokkuhoid tuli ka rendihindade allakauplemisest, reklaamimahtude vähendamisest ja muudest majanduskulude vähendamisest. Kuna majanduse olukord jätkas pidevat halvenemist, siis viidi ka oma laoseis 20-30% väiksemale tasemele ja loobuti SEB arvelduskrediidist. Aasta lõpuks oligi ettevõttel kasumit järel rohkem, kui oli 2008. aasta lõpus.
Müük kasvas vaatamata kokkuhoiule
Üllatavalt ei avaldanud aga nii tugevad kokkuhoiumeetmed laastavat mõju müügile. Müügikäive küll langes, kuna kliendid hoidsid samuti kokku ja ostsid rohkem odavamaid arvuteid. Kuid kokku müüdi eelmisel aastal 4050 sülearvutit, mida oli rohkem kui 2008. aastal ning turuosa kasvatati 7%-lt 9%ni. Ploom ütleb, et reklaamikulutuste kokkuhoid tuli osaliselt ka soodsamatest hindadest. Samuti loobuti ebaefektiivsetest reklaamidest ja ei katsetatud enam uusi võimalusi. Nüüd ongi jäädud reklaamidest kasutama neti.ee reklaami ja mõnda teist väiksemat kanalit. Palju on rõhku pööratud ka interneti otsingutes heale leitavusele. „Meil käib kodulehel üle 1000 erineva inimese päevas, kes omale sülearvutit otsivad,” rõhutab Ploom veebikeskkonna olulisust.
Lisaks tõi suure müügikasvu Tartu salong. Sealne müügisalong avati küll juba 2008. aasta keskpaigas, kuid korralikult tööle hakkas see 2009. aastal.
Sülearvutite müük järjest suurem
Eelmise aasta efektiivsuse revolutsiooniga lõi Fleksont oma jätkusuutlikusele tugeva põhja. Kui lisada sellele veel tänavu teisel poolaastal taas kasvama hakanud tarbimine, siis nendibki Ploom, et sellelt aastalt on oodata läbi aegade parimat tulemust nii kasumis kui käibes. Juba praegu on müüdud sülearvuteid rohkem, kui 2009. aastal kokku. Ja järgmiselt aastalt ootame veelgi paremaid tulemusi, tänu tarbimise kasvule ja uutele esindustele, lubab Ploom. Uus esindus on Flex Sülearvutikeskusel plaanis avada Tallinnas aasta lõpuks. Märtsist on tegevust alustatud ka Leedus. Seal on saavutatud sülearvutite müügis praeguseks 1-2% turuosa (kuus müüakse Leedus 7000 – 10 000 sülearvutit). „Ka seal on langus läbi saamas ja inimesed vaatavad tulevikku optimistlikumalt,” loodab Ploom Leedu turule kasvule.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.