• 29.07.09, 15:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Microsoft ja Yahoo! ühendasid otsijõud

Täna teatasid Microsoft ja Yahoo! kümneaastase koostöölepingu sõlmimisest otsimootorite ja neis reklaami müügi alal, Google'i kui turuliidri positsiooni ei pruugi see kõigutada.
Microsoft hakkab pakkuma otsitehnoloogiat Yahoo! saitidel ehk MS Bing ilmub miljonite Yahoo! kasutajate ette. "Siiski mõtlen, et kuidas selline partnerlus peaks viima lõppeesmärgi poole ehk Google'i kindluse vallutamisele kõrgelt kasumlikul veebiotsingu turul. Ma ei näe, mismoodi partnerid peaks suutma üle võtta harjunud ja potentsiaalseid uusi Google'i kasutajaid," mõlgutas IDG News Service autor Mark Sullivan.
Microsofti tehnoloogiat kasutatakse koostöö puhul otsitulemustega kooskõlas reklaamide kuvamiseks konkreetse arvutikasutaja ekraanile. Yahoo! jätkaks müügi ja reklaamide toetuse korraldamisega omaenda lehekülgedel, võimalikult ka mõnel Microsofti omal. Otsitulemustega seotud reklaami müügitulu jagatakse kahe ettevõtte vahel nii, et ilusa 88% saab Yahoo!.
Varem on Microsoft üritanud Yahoo! täiega ära osta, kuid vaenulikust ülevõtmisest ei saanud asja. Eelmisel aastal üritasid kaks juhtivat otsingut Google ja Yahoo! reklaamimüügis koostööle asuda, selle nurjas aga USA justiitsministeeriumi ähvardus minna kohtusse monopolivastase hagiga: tekkinud oleks absoluutne turu valitseja.
"Kui Microsoft ja/või Yahoo! üldse kunagi otsinguturul Google'it tõsiselt rünnata suudavad, siis juhtub see aastate, mitte aga kuude või kvartalite jooksul," arutles Mark Sullivan. Tema sõnul saab Microsoft Yahoo! liikluse lisandudes korraga tugevalt turuosa juurde, kuid peale Yahoo! ühtegi teist sellist olulist turuosalist polegi, kellega koostööd tehes või keda ära ostes võiks sarnast tulemust saada.
Microsoft võib kunagi Google'iga veebiotsingus samasse kaalukategooriasse jõuda küll, kuid see võtab palju aega, raha ja tõsist innovatsiooni ning kauaoodatud partnerlus Yahooga võib siin olla vaid algus, võttis Sullivan olukorra kokku.
Comscore andmeil on Google'i turuosa maailmas 67%, Yahool 8% ja Microsoftil 3%, USAs vastavalt 65%, 20% ja 8%.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.24, 07:00
Arvutipargi renditeenusega investeerib ettevõtja oma põhiärisse
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele