Eesti üleminekuks digitaaltelevisioonile ei
pea pingutama ainult riik, vaid kõik televisiooniteenuse pakkujad. Seda
kummalisem on lugeda Elioni tänast avaldust, et Eestil on selles osas oht
ebaõnnestuda, teatas Starman.
"On imelik, et end Eesti suurimaks digitaaltelevisiooni pakkujaks nimetav Elion püüab leida toetajaid mõttele lükata üleminek kaasaegsele telestandardile edasi. Täpselt aasta pärast asetleidev Eesti üleminek digilevile on sarnane muutus kui näiteks värvitelevisiooni tulek, vanade kettaga telefonide väljavahetamine ja NMT mobiilsidevõrgu asendamine GSM tugijaamadega, millele lihtsalt ei ole alternatiivi," selgitas Starmani kommunikatsioonijuht Timo Hartikainen. Digi-TV-le minnakse üle kõikjal maailmas, viimati eelmisel kuul kogu USAs, lisas ta.
"Tõepoolest vaatab hetkel veel viiendik Eesti peresid telepilti analoogformaadis tavalise katuseantenni kaudu. Sellest ei saa aga järeldada, et 10% kodudest pole ka aasta pärast suutnud digitelevisioonile üle minna. Aasta on küllalt pikk aeg, et pered saaksid teha ettevalmistused algavaks digitelevisiooni ajastuks ning valida rahulikult, kas vaadata katuseantenniga tasuta levivaid kodumaised digikanaleid või liituda mõne tasulise televisiooniteenuse pakkujaga," teatas Starman.
See, kui Elionile enam endises tempos uusi digi-tv kliente ei lisandu, ei näita veel vajadust digilevile ülemineku lõpptähtaja edasilükkamiseks, lisas Hartikainen.
Juba aasta tagasi pani Riigikogu seadusega paika, et õhu kaudu leviv vana analoogtelevisioon lülitatakse välja 1. juulil 2010 ning kogu Eesti läheb üle digitaaltelevisioonile. Mitte miski ei vähenda televaatajate motivatsiooni digitaaltelevisioonile üle minna ning endale sobiv lahendus leida rohkem kui diskussioon selle tähtaja edasilükkamise üle, ütles Starmani esindaja.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.