Kui müügiesindajate telefonikõned on isegi
piisavalt tüütud, siis tulemas on uus tüütustelaine: internetitelefoni kaudu
levivad spämmkõned.
Nähtusele on inglise keeles pandud nimi spit, ehk esitähed sõnadest: spam over internet telephony. Asja teeb eriti hulluks see, et praegu olemasolevad tõrjeprogrammid on selliste kõnede tarbeks sisuliselt kasutud, kirjutas New Scientist.
Võrreldes rämpsmeilidega on need kõned eriti häirivad, sest neid tuleb vastu võtta. Praegused rämpspostifiltrid aga ei saa spit-kõnede vastu midagi teha, sest kõne puhul saab selle sisu kindlaks teha alles siis, kui kõne juba käib. Hetkel on püütud spiti vastu rohtu leida, püüdes tuvastada, kas helistaja on ikka inimene ning analüüsida, millise karakteristikaga on helistaja internetikasutus.
Kõik see on siiski ebaefektiivne, väidab Saksamaal Darmstadtis asuva Fraunhoferi infoturvatehnoloogiate instituudi juures töötanud töörühm. Tuleval kuul esitlevad nad Lõuna-Aafrika Vabariigis Johannesburgis konverentsil tarkvara, mis erineb senistest spititõrjemeetoditest ning võiks olla testplatvormiks tulevastele tõrjelahendustele.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.