Kodutehnika müük on langenud eelmise
aastaga võrreldes kohati kolmandiku võrra, kuid kodumasinatega kauplejad ise
näevad selles pigem normaalse olukorra taastumist.
Kodutehnika hulgimüügiga tegeleva Elmaksi tegevdirektor Andres Laanisto pidas oma firma müügi 10protsendilist vähenemist võrreldes eelmise aasta sama ajaga normaalseks. "Viimased kaks aastat oli juba peaaegu nirvaana," võrdles ta. "Jagasime kaupa laiali. Nüüd tuleb tagasi pöörduda normaalse töörütmi juurde: koolitusmaterjalidelt tolm pühkida ja müügivõtted meelde tuletada."
Eesti Konjunktuuriinstituudi esimeses kvartalis tehtud küsitluse kohaselt olid kodumasinate müüjad võrreldes teiste kaupade müüjatega kõige pessimistlikumad. Peaaegu pooled neist ennustasid müügi vähenemist järgmise kolme kuu jooksul. Võrdluseks - murelikkuselt järgmiste, garderoobikaupade müüjate seas arvas müüki vähenevat vaid 17% küsitletuist.
Kinnisvaraarendajate nõutud kauba, integreeritava köögitehnika müük on Elmaksil peaaegu kolmandiku võrra hoopis kasvanud. "Kinnisvaraarendajad ei saa enam karpe müüa ja üritavad oma kaubale anda lisaväärtust sisustusega," tõi ta põhjuseks. Arendajad moodustavad Elmaksi koostööpartneritest ligikaudu kolmandiku.
Sandman Grupi peadirektori Martin Pedai sõnul on nende Euronicsi ja PlussMiinus Elektroonika poodides langenud just integreeritava tehnika müük ja tervelt 30-40protsenti.
Põhjuseks toob ta kinnisvaraarendajatest klientide ärajäämise. "Elmaks on hulgimüüja ja tegelebki arendusprojektidega, meie oleme enamasti jaemüüjad," põhjendas Pedai erinevust konkurendiga. "Me müüme ju asju, mida inimestel on kindlasti vaja, mitte emotsioonikaupu," põhjendas ta.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.