USA lennukitootja Boeing andis teada, et seadistas oma vastuolulise 737 Max tüüpi masinate ohutustarkvara ümber.
Kahe traagilise õnnetuse tõttu raskustesse sattunud Boeingu avalduse kohaselt käivitatakse 737 MAX varisemisvastased automaatsüsteemid edaspidi vaid ühekordselt, et hoida ära lennuki nina vajumine ja et anda pilootidele taolises olukorras suurem voli. Mullu oktoobris Indoneesias ja sellel märtsil Etioopias toimunud katastroofide puhul oli asjatundjate hinnangul põhjuseks just lennuki nina äkiline vajumine.
Lisaks korduva käivitumise keelamisele peatatakse varisemisvastane tarkvara ka juhul, kui lennuki õhuvooluandurid näitavad tunduvalt erinevaid andmeid.
"Teeme kõik, mis saame, et sellised õnnetused enam kunagi ei korduks," toonitas Boeingu tootestrateegia ja lennukiarenduse osakonna asepresident Mike Sinnett Seattle'is ajakirjanikele antud kommentaaris.
Boeingu New Yorgi börsil kaubeldav aktsia kerkis firma avalduse järel ligi 1,5% kõrgemale, 376 dollarini, ent lõpetas 374 dollari tasemel - teisipäevasest seisust 1,03% kõrgemal. Alates 10. märtsist, mil Ethiopian Airlinesi lennukiga juhtunud saatuslik õnnetus Boeing 737 Max seeria masinate ohutuse avalikkuse ette tõi, on maailma suurima lennukitootja aktsia vajunud rohkem kui 11% madalamale.
Seotud lood
Eesti IT-sektoris on pilvetehnoloogiate kasutuselevõtt kasvanud viimastel aastatel märkimisväärselt, kuid paljud organisatsioonid seisavad silmitsi suurte infrastruktuuriliste muudatuste vajadusega. Üheks oluliseks sammuks selles arengus on andmebaaside migratsioon pilvepõhisele platvormile, näiteks Azure'i pilve. Õnneks on märgata trendi, mille kohaselt näevad kohalikud IT-juhid seda protsessi mitte ainult tehnilise muudatusena, vaid võimalusena suurendada organisatsiooni paindlikkust, turvalisust ja innovatsiooni.