Praktikas näeme just suurte ettevõtete puhul, et IT-osakond lööb
legacy osas pidevalt häirekella, kinnitas IT-firma Uptime tehnoloogiajuht Raimo Seero
Äripäevale.
Siis võib tema sõnul tekkida olukord, et tarkvara täidab küll ettevõtte ärieesmärke, ent tehniliselt on see juba vananenud ning turvalisuse mõttes haavatav. “Probleem võib olla ka vastupidine – kui juhtkonnalt suuniseid ei tule, jääb IT-osakond tavaliselt harjumusest vaid tehnilist riski haldama, aga äriline vaade ja vajaliku arenduskompetentsi hoidmine liigub tagaplaanile,” lisas ta.
Sel juhul on tulemuseks korralikult hallatud platvorm, mille peale on rohkelt raha kulutatud, kuid mis äriliselt on surnud või suremas, sest varsti ei oska keegi seda enam edasi arendada; ajas aga kasvavad nii tehno- kui ka äririskidega seotud võlad eksponentsiaalselt.
Mis ohte sisaldab uuendamata tarkvara või platvorm nii tehnilises kui ärilises vaates ning millised peaksid olema legacy teemaga seotud firmasisesed protseduurid, loe Äripäevast: