Eesti ettevõtete juhid ei oska endale aegunud tarkvara ja IT-lahendustega seotud riske teadvustada või keskenduvad vaid uute funktsioonide lisamisele ehk ärilise riski maandamisele.
- Eesti ettevõtete IT-üksustel on teadlikkus legacy ohtudest olemas, tõrge tekib kommunikatsioonis või prioriteetide seadmises, väidab Raimo Seero Uptime´ist. Foto: Erakogu
Praktikas näeme just suurte ettevõtete puhul, et IT-osakond lööb
legacy osas pidevalt häirekella, kinnitas IT-firma Uptime tehnoloogiajuht Raimo Seero
Äripäevale.
Siis võib tema sõnul tekkida olukord, et tarkvara täidab küll ettevõtte ärieesmärke, ent tehniliselt on see juba vananenud ning turvalisuse mõttes haavatav. “Probleem võib olla ka vastupidine – kui juhtkonnalt suuniseid ei tule, jääb IT-osakond tavaliselt harjumusest vaid tehnilist riski haldama, aga äriline vaade ja vajaliku arenduskompetentsi hoidmine liigub tagaplaanile,” lisas ta.
Sel juhul on tulemuseks korralikult hallatud platvorm, mille peale on rohkelt raha kulutatud, kuid mis äriliselt on surnud või suremas, sest varsti ei oska keegi seda enam edasi arendada; ajas aga kasvavad nii tehno- kui ka äririskidega seotud võlad eksponentsiaalselt.
Suund legacy tarkvaraga tegelemiseks peab Raimo Seero sõnul tulema juhtkonna poolt, sest nemad panevad paika prioriteedid ning jagavad raha nende elluviimiseks.
Mis ohte sisaldab uuendamata tarkvara või platvorm nii tehnilises kui ärilises vaates ning millised peaksid olema legacy teemaga seotud firmasisesed protseduurid, loe Äripäevast:
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.