Eesti tarkvarafirmad lõid maksu- ja tolliametile enam kui kuue miljoni euro eest uue iseteeninduskeskkonna, mis ameti teatel on kaasaegsem, selgema kujundusega ning mugavalt kasutatav.
- Maksu- ja tolliametil valmis 6,2 miljoni euro eest uus iseteeninduskeskkond. Foto: EMTA
Uuenenud e-MTAs saavad kasutajad ameti peadirektori asetäitja Triin Raaperi sõnul hõlpsa ülevaate oma maksu- ja tolliasjade olukorrast. "Meie peamine eesmärk oli muuta keskkond võimalikult kasutajasõbralikuks, et klient saaks mugavalt ametiga otse suhelda, oma töölaua personaalselt ise koos viidetega disainida ja kasutada teenuseid hõlpsalt nutiseadmetes," sõnas ta.
"Oluline on ka see, et moodsa tehnoloogia abil saame kiirelt vajalikke muudatusi ja uuendusi keskkonda sisse viia, mis võimaldab ka kasutajate tagasisidest lähtuvalt keskkonda edasi arendada," lisas Raaper.
Ameti kinnitusel on nende uus iseteenindus kasutaja reaalse eluga arvestav keskkond, mis ei vaja igapäevaste toimetuste tegemiseks erilist väljaõpet. Vajadusel suudab iga ettevõtja või eraisik ise keskkonna kaudu oma maksu- ja tollikohustused täita, seisab MTA pressiteates.
Teenuseid arendas MTA koostöös rahandusministeeriumi infotehnoloogiakeskuse (RMIT), Cybernetica, Nortali ja Icefire´iga. Iseteeninduskeskkonna uuendamise kogumaksumuseks on 6,2 miljonit eurot, millest 4,6 miljonit eurot saadi Euroopa regionaalarengu fondist.
Nortal: Eesti maksuamet on maailmas suunanäitajaks
Nortal Eesti arendusüksuse juhi Ats Albre sõnul on neil hea meel olla partneriks projektis, mis tõestab taaskord, et MTA on nii Eesti riigiasutuste kui ka maailma maksuametite hulgas suunanäitajaks avaliku sektori teenuste loomisel.
"Uuenenud teenused aitavad kokku hoida väärtuslikku aega ning teevad nii ametnike kui ka kõigi kodanike elu lihtsamaks," kinnitas ta.
Icefire´i juhatuse esinaise Vilve Vene arvates on uus e-MTA maailmas ainulaadne teenus ja hea näide avaliku ning erasektori koostööst ja innovatsioonist. "Meil on hea meel panustada enda finants- ja tehnoloogiaalase kompetentsiga Eesti e-teenuste arengusse, mis muudavad suhtlemise riigiga veelgi sujuvamaks," lisas ta.
ASi Cybernetica projektijuhi Piret Freudenthali sõnul on tegemist märkimisväärse sammuga e-MTA süsteemide uuendamises, mille käigus liidestati tollisüsteemid uue kliendi töölauaga.
"MTA on meie jaoks oluline strateegiline partner juba aastakümneid. Seekordsed uuendused tagavad töökindluse nii üleminekul uude keskkonda kui ka hõlbustavad uute teenuste ja rakenduste kasutuselevõttu tulevikus," sõnas Freudenthal.
Rahandusministeeriumi Infotehnoloogiakeskuse direktori asetäitja Marek Mägi sõnul põhineb tehnilisest vaatenurgast uus iseteeninduskeskkond kaasaegsel teenusepõhisel arhitektuuril ning modulaarsel süsteemil, samuti on kasutatud võimalikult palju vabavaralisi lahendusi.
"Selline ülesehitus võimaldab vähendada infosüsteemi ülalhoiu kulusid. Samuti kiirendab ja lihtsustab see süsteemi tehnilist tuge ja võimalikke edasiarendusi," kommenteeris ta.
Esimestel päevadel võimalikud tõrked
Esimestel päevadel võib uue e-MTA töös esineda lühiajalisi häireid. Maksu- ja tolliamet palub võimalike ebamugavuste pärast vabandust.
E-MTA töölaua olulisemad elemendid
1. Koondvaade. Koondvaates näeb kasutaja kiiret ülevaadet oma kõikide andmete seisust, st kõikide deklaratsioonide, nõuete ja ettemaksukontode ülevaadet lähtuvalt kasutajale antud õigustest ja volitustest.
2. Esindatava vaade. Esindatava vaates on välja valitud üks konkreetne esindatav (füüsiline või juriidiline isik) ja informatsiooni näidatakse ainult vastava isiku kohaselt.
3. Menüü ja navigeerimine. Põhimenüü erinevate e-teenustega asub nüüd ekraani vasakus servas. Koondvaates leiab kõigi isikuliikide menüüpunktid (füüsilise isiku, füüsilisest isikust ettevõtja, juriidilise isiku lõikes). Informatsiooni kiire leidmine või vajaliku info edastamine on tehtud mugavaks salvestavate kiirlinkide kaudu. Samuti lihtsustab e-teenuste ja info kiiret leidmist otsingu kasutamise võimalus.
4. Abikeskus. Operatiivseks abi küsimiseks ja saamiseks on igalt lehelt võimalik algatada vestlust, saada kontekstipõhist abiinfot ning tutvuda vastustega korduma kippuvatele küsimustele.
5. Suhtlus ja dokumentide kätte toimetamine. Kasutajal on võimalk algatada vestlus MTAga, et oma küsimustele vastuseid saada. MTA-l on võimalik toimetada kasutajale kätte teavitusi, tõendeid ja dokumente.
6. Arvestus. Võimalik on näha erinevate nõuete saldode seisu, ettemaksukonto jääki, lisaks saab teha nõuete ja nõuete toimingute otsingut erinevate filtrielementide kaudu. Kasutajale luuakse võimalus koostada saldopäringuid, esitada tagastustaotlust.
7. Tolli koondvaade ja töölaud – ülevaade kõikidest tolli deklaratsioonidest. Tolli all leiab kasutaja kõik teenused, mis on seotud tolliteenuste ja kaupade sisse- ning väljaveoga.
8. Maksude koondvaade ja töölaud – ülevaade kõikidest maksudeklaratsioonidest. Maksude alla on koondatud kõik teenused, mis on seotud maksukohustuse tekkimise või täitmisega. Siit leiab kasutaja nii tulu- ja sotsiaalmaksu deklaratsioonid kui ka füüsilise isiku tuludeklaratsiooni, lisaks aktsiisimaksud, maamaksu, käibemaksu, kohalikud maksud jms.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.