Cleveron arendab suure mahutavusega kullerroboti platvormi, mis erinevalt Starshipi omast liigub sõiduteel, ütles ettevõtte kaasasutaja ning juht Arno Kütt.
- Cleveroni kaasasutaja ning juht Arno Kütt. Foto: Raul Mee
Teede Tehnokeskuse konverentsil kinnitas ta, et Cleveroni plaan on juba lähiaastatel tänavaliikluses pakke viima hakata. "Keskpikas perspektiivis võtavad robotid inimkulleri töö üle ja automaatse kullertehnoloogia kasutuselevõtt on lähemal kui inimesed arvata oskavad," rääkis Kütt.
"Näeme oma pakirobotit veidi teistmoodi kui seda teeb näiteks Starship. Ehitame masinat, mis liiguks sõidu- mitte kõnniteedel. Samuti hakkab meie robotkuller korraga vedama mitte ühe, vaid 10-20 inimese pakke korraga, mis teeb logistikaringi mõistlikumaks. Samuti viib meie kullerrobot plaani kohaselt kauba inimese isiklikku kodu-pakiautomaati, et klient ei peaks enam kodus kulleri saabumist ootama," rääkis Kütt.
Cleveron tegi oma esimese kullerroboti demomudeli Renault Twizy põhjale, mis aga on Küti sõnul liiga raske. "Selleks, et 100-200 kilo raskust koormat vedada, ei tohiks robot ise rohkem kaaluda,” ütles ta.
"Katsetame ka erinevaid tehnoloogiaid, kuidas isesõitvat kullerrobotit juhtida. Näiteks testime teede sisse paigaldatavaid raadiomajakaid, mis näitavad masina asukohta ja paiknemist teel väga täpselt," lisas Kütt.
Arno Küti sõnul on Eesti uue tehnoloogia piloteerimiseks väga hea koht. "Väikest riiki on uue tehnoloogiaga lihtsam ja soodsam katta, samuti ka plaani muudatusi teha. Kui me tõesti tahame olla innovatsioonile suunatud riik, siis peaks uute tehnoloogiate testimise ja kasutamise osas nii riik kui ettevõtted reaalseid ja palju tõsisemaid samme tegema," rääkis Arno Kütt Teede Tehnokeskuse konverentsil.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.