Alates Swedbanki avatud panganduse ehk open banking platvormi avamisest mullu novembris on selle Sandbox testkeskkonnaga liitunud üle 1000 arendaja ning koostöös on loodud juba üle 400 test-rakenduse. Äsja lisandus testkeskkonda uusi võimalusi.
Swedbanki digikanalite juht Tanel Lips ütles, et huvi open banking platvormi vastu on olnud väga suur. Praeguseks liitunud 1000 arendaja hulgas on inimesi paljudest riikidest. Pooled neist on Rootsist, 12% Lätist, sama palju Leedust ja 6% Eestist. Ülejäänud 21% hulgas on esindatud riigid üle kogu maailma, alates Soomest ja lõpetades Uus-Meremaaga.
„Täiendame ja parandame pidevalt avatud panganduse keskkonda, et see toimiks hästi ideede ja uute lahenduste jagamise kohana. Põhieesmärk on leida pangale partnereid, kellega koos saame luua uusi finantsteenuseid Swedbanki enam kui seitsmele miljonile kliendile,“ selgitas Lips.
„Viimases versioonis arendasime edasi dokumentatsiooni ning lisasime rohkem makseviise nii Rootsi kui ka Baltimaade turule,“ loetles Lips. „Samuti annavad sisselogimis- ja tingimustega nõustumise lehtede näidised nüüd põhjalikuma ülevaate kliendi registreerimissammudest.“
Jaanuaris jõustunud uus Euroopa Liidu maksete direktiiv (PSD2) võimaldab pangaklientidel lubada oma pangakonto andmete ligi ka teisi ettevõtteid. Uue regulatsiooni kohaselt peavad pangad kliendi soovil seda infot kliendi jaoks turvalisel viisil kolmandatele osapooltele pakkuma. Swedbanki open banking platvorm teebki klientide jaoks võimalikuks oma andmete turvalise jagamise ning avab teistele ettevõtetele võimaluse koostöös pangaga klientidele uusi teenuseid luua. Swedbanki open banking platvorm on avatud kõigile, alates iseseisvatest arendajatest ja lõpetades rahvusvaheliste ettevõtetega.
Open banking ei mõjuta veel otseselt Swedbanki kliente, testkeskkonnas kasutatakse testandmeid, mitte reaalseid kliendiandmeid. Enne tõelistele kliendiandmetele ligipääsu võimaldamist kontrollime hoolikalt partnerite tausta. Samuti ei tee Swedbank mitte ühtegi liigutust ilma kliendi vastava nõusolekuta. Kõik lahendused, mida kliendiandmeid kasutades soovime luua, sünnivad klientide teadmisel ja nõusolekul.
Seotud lood
Tööportaali CVKeskus.ee iga-aastasest uuringust selgub, et suurem osa Eesti töötajaist sooviksid töötada ettevõtetes, kus saab end teostada Infotehnoloogia valdkonnas – paljud Eesti ihaldusväärseima tööandja TOP 20 ettevõtetest tegutsevad just IT-sektoris.
Alates 1. veebruarist Swedbank uusi paroolikaarte enam ei väljasta. Olemasolevaid paroolikaarte saab kasutada kuni 2019. aasta 1. veebruarini. Tuleva aasta sügisel jõustuv üleeuroopaline seadusemuudatus piirab turvalisuse huvides paroolikaardiga tehtavaid tehinguid oluliselt, muutes kaardi tulevikus kasutuks.
Swedbank uuendab tänavu mobiilipanga rakendust, mis olulise lisafunktsioonina võimaldab peagi teha nutitelefoniga viipemakseid. Uue mobiiliäpi testversioon jõuab klientideni aasta esimeses pooles, mil soovijad saavad ühtlasi rakendust testida ja oma mõtteid ning ettepanekuid jagada.
Kantar Emor korraldas suurettevõtete maineuuringu, millest selgus, et mainekaimaks firmaks peetakse Eestis kütuse- ja näksimüüjat Circle K.
Valguskiirusel arenevas Eesti tehnoloogiasektoris on iGaming üks põnevamaid uusi tulijaid. Modernsest tehnoloogiast ja mänguarendusest huvitunute jaoks paistab kohalikul iGamingu maastikul selle valdkonna esindajana silma Games Global.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele