Hiina on maailmas liider mobiilimaksete vallas. Küsisime Shanghais tegutseva konsultatsiooniettevõtte KapronAsia juhilt Zennon Kapronilt, mis on Hiina mobiilimaksete buumi põhjus.
Kapron rääkis, et Hiina mobiilimaksete turg on maailma suurim – eelmisel aastal oli selle maht oli 5 triljonit Ameerika dollarit. Mobiilimaksete algseks käivitajaks oli 2011. aastal levima hakanud QR-kood.
"Hiina turg on tänaseks suuresti jagunenud kahe suure vahel – turgu kontrollivad Alipay ja WeChat Pay. Nende platvormid pakuvad lisaks maksetele ka muid teenuseid: takso tellimist, lennupiletite broneerimist, investeerimistooteid ja kinopileteid," ütles ta.
WeChat sarnaneb Facebook Messengeriga, kus inimesed omavahel suhtlevad ja infot vahetavad.
Kaproni sõnul on sotsiaalmeedia mobiilimaksete valdkonna teerajajaks WeChat, kes korraldas 2014.a. Hiina uusaasta “punase ümbriku” kampaania. "Hiinas on komme uue aasta puhul kinkida oma lähedastele punast värvi rahaga täidetud ümbrikke. WeChat digitaliseeris selle kombe pakkudes võimalust WeChati platvormi kaudu teha rahaülekandeid. Selleks, et rahaülekannet kätte saada, pidid saajad andma enda pangakaarti andmed. See uusaastakampaania harjutas miljoneid inimesed sotsiaalmeedia maksete võimalusega," selgitas ta.
E-maksete eksperdi sõnul on WeChatil erinevad teenused omavahel hästi integreeritud – näiteks kui sõbrad soovivad koos reisile minna, siis saavad nad WeChati sees jagada lennupiletite infot ja rakendusest lahkumata ka piletite eest maksta.
Täna on WeChat Pay- l on 50%-ne turuosa Hiina mobiilimaksete turul, mis näitab Kaproni sõnul seda, et sotsiaalmeedial on mobiilimaksete puhul võtmeroll.
"Hiina kogemus näitab seda, et kasutajad hindavad mugavust," ütles Kapron. Lisades, et ühe sotsiaalmeedia rakenduse sees saab teha kõike: sõpradega chattida, infot ja linke vahetada ja makseid sooritada – ja seda kõike rakendusest hetkegi lahkumata.
Seotud lood
Äripäeva digiturunduse osakonna juhi Andrus Kiisküla sõnul vähendab Facebooki lubatav muudatus ettevõtete postituste levikut.
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.