Seoses e-kviitungi kiire populaarsuse kasvuga on Eesti esimene e-kviitungi võimekusega ettevõte väljastanud veidi rohkem kui kuu ajaga juba üle kolmesaja tuhande digitšeki. Kokku on Eestis genereeritud e-kviitungi lahenduse valmimisest alates üle miljoni unikaalse e-kviitungi.
Alexela Oil AS on esimene ettevõtte, kes hakkas hiljuti väljastama universaalseid masinloetavaid e-kviitungeid. Alexela kommunikatsioonijuhi Norbert Kaareste sõnul on tanklakett viimase paari kuu jooksul e-kviitungeid väljastanud juba 80 000-le Eesti inimesele. Ühtlasi kinnitab ta, et uus lahendus on klientide seas üha populaarsemaks muutumas. „Varem väljastas Alexela ühe aasta jooksul kokku ligikaudu neli miljonit paberkviitungit. Tõenäoliselt on juba peagi enamike kviitungite puhul tegemist just keskkonna- ja kliendisõbralike e-kviitungitega.“
Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni liidu juhatuse liikme ning ühe e-kviitungi idee autori Seth Lackmani sõnul on suur rõõm näha, et kümme aastat tagasi idanema pandud idee on nüüdseks reaalselt kasutuses. “Loodan, et e-kviitung on ka edaspidi üha enam populaarsust kogumas,” ütles Lackman.
Omniva infoäri valdkonna juhi Sander Aasna sõnul väljastatakse Eestis ühe aasta jooksul hinnanguliselt 400 miljonit pabertsekki, millest suurem osa rändab prügikasti kohe peale ostu. “See on karm reaalsus, mis jätab endast maha arvestatava ökoloogilise jalajälje ning on ettevõtete jaoks puhas raiskamine. Miljoni paberkviitungi asendamine e-kviitungiga aitab juba kaasa raiskamise vähendamisele ning tarbijale parema ülevaate andmisele tema kulutuste kohta,” selgitas Aasna.
Aasna sõnul on Alexela eeskujulik ettevõtte, kes läheb ajalukku esimese e-kviitungi väljastajana Eestis. “Julgustame kõiki kaupmehi mõtlema keskkonnasäästlikult ja kaasaegselt ning liituma e-kviitungi revolutsiooniga,” ütles Aasna.
E-kviitung on Omniva juhitud ning koostöös rahvusvahelise konsortsiumiga välja töötatud teenus, mis aitab kaupmeestel ja ostjatel loobuda järk-järgult paberkviitungitest.
E-kviitung võimaldab ostjal näha kõiki kviitungeid mugavalt ühes kohas ning ühtlasi hallata ka nendega kaasnevaid dokumente, näiteks garantiikirju ja tootejuhendeid. Ettevõtjatele võimaldab e-kviitungi lahendus suunata kviitungeid kuluaruannete tegemise eesmärgil otse raamatupidamisse, kaupmeestel aga vähendada paberkviitungitega seotud probleeme ja kulusid ning seeläbi tõsta klienditeeninduse kvaliteeti. E-kviitungi kasutamine saab olema vabatahtlik nii ettevõtete kui lõpptarbijate jaoks.
Lisaks kliendimugavusele, muudab e-kviitung ostuprotsessi ka keskkonnasäästlikumaks. Eestis väljastatakse aastas ligi 400 miljonit paberkviitungit, mille trükkimiseks kulub 20 tonni paberit – selle valmistamiseks omakorda keskmiselt 300 puud, üle 180 barreli nafta ja 1440 tonni vett, ning trükkimisest tekib lisaks ligi 20 tonni jäätmeid. E-kviitungi projekti eesmärgiks on muuta igapäevane jaekaubandus paberivabaks.
E-kviitungi projekti teostab rahvusvaheline konsortsium, kuhu kuuluvad Eestist juhtivpartner Omniva, Helesinine Konsultatsioonid, Telia Eesti AS, Trinidad Consulting OÜ ja MTÜ IKT Demokeskus ning Norrast Authente AS. Projekt on toetatud Norra-Eesti toetusprogrammist “Keskkonnasõbraliku innovatsiooni arendamine IKT abil".
Seotud lood
Omniva üheksa kuu äritulud kasvasid eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 16%. Kontserni äritulude kasvu mõjutas oluliselt nii rahvusvahelise äri kui ka Baltikumi pakimahtude kasv.
2017. aastal kasvas Omniva kontsern koduturul Baltikumis nii pakiäri kui ka infoäri valdkonnas. Eesti turul osutatava postiäri tulud püsisid möödunud aasta tasemel, teatas ettevõte.
Omniva ühendas jõud e-maksete platvormiga Bill.me, et parendada arvehaldustooteid ja pakkuda uudseid lahendusi nii Baltikumi kui ka Euroopa klientidele.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.