Tänavusele Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse korraldatud õpilaskonkursile „Mängumaraton“ laekus 95 omaloodud mängu ligi 240 õpilaselt üle Eesti, enim töid laekus Harjumaalt ja Ida-Virumaalt. Parimad mänguloojad selgitatakse välja 20. mail toimuvas finaalis.
Võistlusel said osaleda 5-20aastased lapsed ja noored, kes pidid ise välja mõtlema mängu, mis õpetaks programmeerimist või seda, kuidas targalt internetis käituda. „Meil on hea meel, et sellisel keerulisel teemal nagu seda on hariduslike mängude loomine, laekus nii palju võistlustöid,“ ütles ProgeTiigri programmijuht Mari-Liis Peets. „Äkki on just nende mängude seas ka järgmine edulugu, nagu seda on Scratch, Daisy the Dino või mõni muu maailmas populaarne hariduslik mäng.“
„ProgeTiigri võistlus pakkus mitmeid erinevaid lähenemisi mängude tegemisele – oli mobiilimänge, platvormimänge, robotimänge, mälumänge, lauamänge jne. Sellises kirjus mängude valikus hakkasid eriti hästi silma need õpetlikud mängud, mida oli varasemalt testitud kaasõpilaste peal. Näiteks arendavad mängud algoritmilist mõtlemist või aitavad kaasa mõne aine sisu paremale omandamisele,“ kiitis konkursi žüriiliige Tauno Palts. „Kuna võistluse üks eesmärke on aidata kaasa ka õpilaste omavahelisele koostööle, siis eriti kõrgelt hindasimegi töid, kus oli selgelt välja toodud osalejate panus ühises projektis.“
Parimad mängud selguvad suurel finaalüritusel 20. mail Ülemiste City’s asuvas sündmuskeskuses SpaceX. Lisaks võitjatele selgitatakse finaalis välja ka osalejate lemmik – kõik võistlejad saavad üksteise mänge proovida ning suure mängude maratoni tulemusel kuulutatakse välja publiku lemmik. Samuti loositakse välja eriauhind kõikide võistlusel osalenud koolide vahel.
ProgeTiigri võistluse läbiviimist toetatakse Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi meetmest “Kaasaegse ja uuendusliku õppevara arendamine ja kasutuselevõtt“ ja Euroopa Ühendamise Rahastu projektist „Targalt internetis“.
Seotud lood
Üleeuroopaline programmeerimisnädal Code Week on rohujuuretasandi ettevõtmine, mille eesmärk on tutvustada programmeerimist lõbusal ja kaasahaaraval viisil ning innustada noori sellega rohkem tegelema.
Euroopa Komisjon andis esmakordselt välja auhinnad digitaalseid oskusi arendavatele projektidele, nelja Euroopa parima haridusprojekti hulka valiti ka Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse ProgeTiigri programm.
15.-23. oktoobril 2016 toimub juba neljas üleeuroopaline programmeerimisnädal Code Week, mille eesmärk on tutvustada programmeerimist lõbusal ja kaasahaaraval viisil. Selle raames on oodatud kõik huvilised korraldama programmeerimisalaseid üritusi olenemata tasemest.
HITSA eestvedamisel korraldavad õpetajad ja haridusasutused 15.-23. oktoobril ligi 100 ProgeTiigri õpituba üle kogu Eesti, et tutvustada lastele ja noortele, kuidas tehnoloogiat enda kasuks tööle panna. Õpitubasid korraldatakse üleeuroopalise programmeerimisnädala Code Week raames.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.