Kullerrobotite tootja Starship Technologies teatas 30. märtsil koostöö alustamisest pitsatööstuse liiderettevõttega Domino’s Pizza Enterprises. Starshipi robotid hakkavad pitsasid kohale toimetama valitud linnades Saksamaal ja Hollandis, Domino’s esinduste ühemiilise raadiuse sees.
- Foto: Starship Technologies
Domino’s Pizza Enterprises on Domino’s Pizza kaubamärgi suurim volitatud edasimüüja, mis teeb sadu tuhandeid tarneid iga päev rohkem kui 2000st kauplusest seitsmel turul. Starship teeb koostööd Domino’s robootika üksusega.
„Meil on Domino’sega sarnane nägemus vajadusest pidevalt parandada tarbijate kasutusmugavust. Domino’s pitsad on väga maitsvad ja meie robotite abil saame tarbijale tagasi anda kalleimat luksukaupa - aega - mida ta suudab nüüd paremini juhtida,“ sõnas Starship Technologies tegevjuht Ahti Heinla.
Don Meij, Domino’s Grupi juhi ja tegevdirektori sõnul on koostöö nende ettevõtte ja Starship Technologies vahel järgmine samm robotite abil tehtavate pitsatarnete igapäevaseks reaalsuseks muutmisel.
“Oleme ülemaailmne ettevõte ning huvitatud innovaatiliste tehnoloogiliste lahenduste kasutamisest kõikidel meie turgudel. Oleme põnevil Starshipiga koostöö tegemisest, sest see toob meid sammu võrra lähemale robotkullerite kasutamisele argises äritegevuses. Robotkullerid täiendavad meie praeguseid tarnevahendeid nagu autod, motorollerid ja e-rattad. “Meie järgmise 5-10 aasta kasvuplaanide juures ei oleks meil selliste alternatiivideta lihtsalt piisavalt kuller-juhte.“
Starship teatas hiljuti ka 16,5 miljoni euro suurusest kapitalikaasamisest, mida juhtis Mercedes-Benz Vans. See finantseering kiirendab pilootprojektide käiku laskmist Euroopas ja Ameerika Ühendriikides. Sarnaseid partnerlusi on käivitatud juba USAs, Suurbritannias, Saksamaal, Šveitsis ja Eestis, koostöös ettevõtetega nagu Postmates, DoorDash, Just Eat, Hermes Parcel Delivery, Swiss Post ja Wolt.
Starship Technologies ehitab autonoomseid robotkullereid, mis toovad kolme kilomeetri raadiuses kauba kohale 15-30 minutiga. Robotid liiguvad iseseisvalt, kuid neid jälgivad pidevalt inimesed, kes saavad juhtimise igal ajal üle võtta. Starship on loodud kahe endise Skype asutaja, Ahti Heinla ja Janus Friisi poolt ning ettevõtte eesmärk on muuta viisi, kuidas pakke, toidu- ja esmastarbekaupu lõppaddresaadile tarnitakse.
Domino’s Pizza Enterprises on peamine Domino’s Pizza kaubamärgi edasimüüja Austraalias, Uus-Meremaal, Prantsusmaal, Belgias, Hollandis, Jaapanis ja Saksamaal. Edasimüüja tegutseb seitsmel turul ja sel on üle 2000 kaupluse.
Seotud lood
Pakiroboteid tootev eestlaste idufirma Starship Technologies kaasas miljoneid eurosid investeerimisringis, mida juhtis Saksa autotootja Mercedes-Benzi omanikfirma Daimler.
Lembit Öpik kurdab, et elu on vahel keeruline ja kiidab head võimalust Eestis hakkama saada ühe ID-kaardiga, samal ajal kui näiteks Inglismaal peab erinevaid kaarte olema 24. Suurbritannia saatkonna poolt septembris korraldataval konverentsil Futurism esinev Lembit Öpik räägib intervjuus ITuudistele oma tööst Starshipis, Brexitist ja jagab soovitusi Eesti ettevõtjatele.
Keskkonnaminister Marko Pomerants autasustas eile õhtul Eesti kõige keskkonnasõbralikumaid ettevõtteid, üldvõidu pälvis Starship Technologies OÜ maailma esimese kullerteenuse roboti arendamise ja turule toomise eest.
28. septembril toimunud Eesti suurimal majanduskonverentsil Äriplaan 2018 rääkisid tippettevõtjad enim innovatsioonist ja selle hädavajadusest: koduste pakiautomaatide ideest ja nutilampidest kuni iPadist juhitava automaatikani põllumajanduses.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.