Riigi Infosüsteemi Amet palub kasutajatel uuendada ID-tarkvara. 22. veebruaril kaob uuendamata tarkvarast võimalus anda ja kontrollida digitaalallkirju.
- Foto: Kuvatõmmis/ blog.ria.ee
ID-kaardi tarkvara uueneb seekord kahel põhjusel:
1) üle-Euroopalise usaldusnimekirja uuenemine,
2) veebibrauseri Mozilla Firefox uuenemine.
Muudatused ID-tarkvaras säilitavad ID-kaardiga allkirjade andmise võimaluse ka selles veebilehitsejas.
ID-tarkvara uus versioon on kättesaadav aadressilt installer.id.ee.
"Tänapäeva keerulises IT-maailmas on uuendamine seega pidev ja vältimatu. Kui rongist maha jääd, siis värk ei tööta (kuniks tarkvara uuendad). Eriti just firmad ja riigiasutused võiksid IT-muudatusi planeerida ette varakult, et tööprotsess ootamatult ei seiskuks," selgitas analüütik Anto Veldre RIA blogipostituses.
Nüüdsest pakub ID-tarkvara kasutajatele ka automaatse uuendamise võimalust.
Alates sellest aastast muutub ka ID-tarkvara versioonide numeratsioon. Lihtsuse huvides tähistavad nüüdsest ID-tarkvara versioone kalendriga seotud numbrid (aasta+kuu).
Loe ID-tarkvara uuendustest pikemalt:
https://blog.ria.ee/lotlSeotud lood
Riigi Infosüsteemi Amet palub 50 000 kasutajal uuendada ID-tarkvara oma arvutites. Ameti andmetel võib just nii suurel hulgal kasutajatest 3.detsembril lakata töötamast dokumentide digitaalallkirjastamine.
Uue elektroonilise identiteedi lahenduse Smart-ID on esimese kahe nädala jooksul kasutusele võtnud juba 7000 inimest, neist pea pooled Eestist. Kasutajaid lisandub iga päev.
Riigi Infosüsteemi Amet suurendab alates jaanuari esimesest nädalast kauguuendatavate ID-kaartide hulka 650 000 võrra.
Sel nädalal annab Riigi Infosüsteemi Amet riigiasutustele üle digitaalse õppekeskkonna, mis testib ja parandab riigitöötajate teadmisi virtuaalmaailmas.
Arvutite ja nende lisaseadmete müügi, hoolduse ja garantiiremondiga tegelev Datagate OÜ läbis hiljuti järjekordse ISO sertifitseerimise, mis on juhatuse liikme ja finantsdirektori Natalia Ivanova sõnul andnud aastate jooksul palju juurde nii ettevõtte igapäevatööle kui ka suhtlusele partnerite, klientide ja töötajatega.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele