Eesti idufirma Sorry as a Service tegevjuht Martin McGloin ja operatsioonijuht Sabine Pole valiti Forbesi poolt 30 lootustandvama alla 30-aastase juhi hulka jae- ja e-kaubanduse valdkonnas.
- Sorry as a Service operatsioonijuht Sabine Pole ja Sorry as a Service tegevjuht Martin McGloin
Forbesi 30 Under 30 Europe preemiad kuulutati välja esmaspäeva hommikul 16. jaanuaril Camdenis, Londonis. Varasemate võitjate hulka kuuluvad näiteks ka John & Patrick Collison, Maria Sharapova ja Adele.
Sorry as a Service asutati 2014. aastal Pärnus Garage48 häkatonil. Ettevõtte aitab firmadel tõsta klientide lojaalsust muutes umbisikulised kliendisuhted personaalseks. Kolme aasta jooksul on firma loonud ülemaailmse varustajate võrgustiku, kes loovad käsitsi valmistatud ja konkreetsele inimesele suunatud kingitusi nagu lilled, šokolaadid või käsitsi kirjutatud kirjad.
„Praegusel digiajastul liigub suhtlemine järjest enam internetti ja erinevatesse nutiseadmetesse ning muutub üha automatiseeritumaks. Sorry as a Service eesmärgiks on muuta kliendisuhtlus uuesti personaalseks, et kliendid tunneksid ennast rohkem kui lihtsalt numbrina kellegi Exceli tabelis,“ sõnas Sorry as a Service tegevjuht Martin McGloin. „Seda enam on tähendusrikas, et Forbes otsustas meid tuhandete jae- ja e-kaubanduse valdkonnas esitatud kandidaadi seast valida 30 parima hulka. See kinnitab veel kord, et vajadus isikliku lähenemise järgi kliendisuhtluses ei ole kusagile kadunud.“
Sorry as a Service operatsioonijuhi Sabine Pole’i kinnitusel kaotavad ettevõtted maailmas negatiivse kliendikogemuse tõttu aastas ca 350 miljardit dollarit, kuid olemasolevate klientide hoidmiseks kulub seitse korda vähem raha kui uute klientide ligimeelitamiseks. „Veel paarikümne aasta eest oleks see tundunud võib-olla kummaline idee, kuid täna aitab lihtne käsitsi kirjutatud tänukaart või nimeline šokolaaditahvel ettevõttel olulisel määral teistest eristuda. Ja kliendid hindavad seda kõrgelt,“ selgitas Pole.
Firma on oma kontoritega kiirelt laienenud Tallinnasse, Londonisse, Riiga ja Pariisi ning firma kliendibaas ulatub üle terve maailma. Peamine igakuine sissetulek tuleb tarkvara tasudest, kingituste jm toodete käitlemise ja nende kliendile sobivaks kohandamise eest. Ettevõtte suuremate klientide hulka kuuluvad Viasat, Credit24, BT (British Telecom), Autoglass (Eestis nimega Carglass).
Järgneva 12 kuu jooksul on ettevõtte eesmärk laiendada oma haaret eelkõige Inglismaa turul, kuhu siseneti 2015. aastal. UK Techstars kiirendi on investeerinud ettevõttesse 120 000 $ ning Autoglassi emaettevõte Belron 100 000 $.
„Sorry as a Service käive hetkel on ca 25 000 eurot kuus, kuid plaanime seda käesoleval aastal kahekordistada,“ sõnas Sorry as a Service müügijuht Indrek Põldvee. „Meie võtmeklientide hulgas on ka Eestis Carglassi nime all tuntud Autoglass UK, kes tegutseb rohkem kui 30 riigis üle maailma. Hetkel on Sorry as a Service hallata nende kliendisuhtlus Inglismaal, lähiajal plaanime laieneda teistesse riikidesse.“
Sorry as a Service sai alguse 2014. aastal Garage48-l, ettevõtte asutajateks on lätlanna Sabīne Pole, Norra-Iirimaa taustaga kuid Eestis resideeruv Martin McGloin ning eestlane Indrek Põldvee.
Seotud lood
Kiirendihankel osales seitse meeskonda, kellest neli vastasid kvalifitseerimisnõuetele. Lõpliku pakkumise esitas kolm meeskonda. Võitjaks valiti ühispakkumus, mille esitasid Mobi Solutions OÜ ja Astrec Baltic OÜ.
Äsja lõpetas Eestis tegutseva ärikiirendi Startup Wise Guys (SWG) järjekordne lend uusi startupe ja peagi on algamas järjekorras juba 9. voor Riias. Kiirendi tekkeloost, selle arengutest ning muredest ja rõõmudest rääksime selle looja ja eestvedaja Herty Tammoga.
USA majandusajakirja Forbes valis 30 edukaima alla 30-aastase Euroopa noore hulka teist aastat järjest Eesti päritolu Skeleton Technologies’i võtmetegija. Kui eelmisel korral oli selleks Skeletoni asutaja Taavi Madiberk, siis sel korral tootmise ja arenduse juht Ants Vill (27).
Arvutite ja nende lisaseadmete müügi, hoolduse ja garantiiremondiga tegelev Datagate OÜ läbis hiljuti järjekordse ISO sertifitseerimise, mis on juhatuse liikme ja finantsdirektori Natalia Ivanova sõnul andnud aastate jooksul palju juurde nii ettevõtte igapäevatööle kui ka suhtlusele partnerite, klientide ja töötajatega.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele