Täna algab Tallinnas õppus KüberSiil 2015, mille käigus simuleeritakse ulatuslike küberintsidentide lahendamist. Riigi Infosüsteemi Amet on õppusele kaasanud üle kahekümne partneri Eesti riigiasutuste ja elutähtsaid teenuseid osutavate ettevõtete seast.
Õppuse juhi Lauri Luhti sõnul testitakse osalejate võimekust küberintsidente lahendada ning nende lahendamiseks kehtestatud protseduure. Osalejad saavad oskusi ja kogemusi, kuidas kasutada ressursse ning teha koostööd intsidentide kiiremaks lahendamiseks.
Luhti hinnangul on õppus vajalik nii korraldajatele kui osalejatele, kuna Eesti julgeolek sõltub suuresti oskusest küberintsidentidega toime tulla."Ei saa eeldada, et suudame kõiki ründeid ja intsidente ära hoida. Seetõttu tuleb valmistuda ka nende tagajärgede lahendamiseks. Kahjulike tagajärgede vähendamiseks on oluline valmisolekut ning taasteplaanide toimivust testida,” ütles Luht.Riigi Infosüsteemi Amet vastutab ulatuslike küberintsidentidega kaasnevate hädaolukordade lahendamise eest Eestis.24. septembrini kestvat õppust jälgivad vaatlejad teistest Eesti riigiasutustest ning RIA partnerid välisriikidest.
Seotud lood
Elektrilevi liitus Hollandis paikneva Euroopa küberturbe võrgustikuga ENCS, mis koondab oskusteavet ning arendab vajalikke standardeid ja lahendusi elutähtsa taristu tuvalisuse tagamiseks. ENCSi liikmed on Hollandi, Saksamaa, Portugali, Austria ja teiste riikide ettevõtted, mis pakuvad võrguteenust rohkem kui 40 miljonile Euroopa majapidamisele.
Välisminister Marina Kaljurand võttis eile, 29. augustil riikliku eksperdina osa New Yorgis toimuvast kõrgetasemelisest ÜRO küberekspertide rühma nõupidamisest, milles arutleti info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) võimaluste üle rahvusvahelise õiguse ning julgeoleku kontekstis. Kaljurand rõhutas kohtumisel Eesti ja teiste riikide rolli IKT alaste kogemuste jagamisel.
Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskuse SMIT infoturbe osakonna juhataja Tiit Hallase sõnul tuleb töösturitel küberohtude vältimiseks need kaardistada, hinnata tagajärgi ja töötada välja maandusmeetmed.
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.