25. augustil toimuval "ÄPP-konverentsil: äri on kolinud mobiili" üles astuv internetiekspert ja raadiosaate „Äppteek“ saatejuht Indrek Vainu kirjutab, millised on rakenduse ebaõnnestumise kolm tüüpilist põhjust.
Siiani pole päris selge, mis teeb ühe rakenduse kiirelt kuulsaks ja selle looja rikkaks. Peamiselt arvatakse, et edu tagab rakenduse uuenduslikkus, ilus disain, kasutajamugavus ning hea turundus. Paraku on aga ka küllalt näiteid, kus nende näitajate poolest kesine rakendus saavutab tohutut edu.
Olgu populaarse nutirakenduse müstilise edu tagamaa, milline tahes, siis tüüpilised põhjused, miks rakenduste arendus ebaõnnestub, võib välja tuua:
Vähene eristumine – rakenduse looja ei julge eristuda. Rskide maandamiseks luuakse rakendus, mis on oma põhiolemuselt juba olemas. Toodetakse koopia millele lisadakse mingi väike nüanss või huvitav funktsioon, lootuses, et uus rakendus on seeläbi veel gi parem ning kasutajad tormavad seda allalaadima. Kuid enamasti jääb saladuslik edufaktor leidmata ja loodud rakendus jääb ühena hallist massist virtuaalse poe riiulitele tolmu koguma.Ei lahendata päriselu probleemi – kasutajad ootavad, et rakendused muudaks elu lihtsamaks ning töö efektiivsemaks. Kui rakenduse looja peamine eesmärk on kiirelt raha teenida, siis tõenäoliselt ei keskenduta kasutajate vajadustele vastamisele, vaid kavalatele ärimudelitele. „Täiuslik“ rakendus - rakenduse looja fikseerub enda peas oleva „täiusliku“ nägemuse realiseerimisele, selle asemel, et testida valmivat toodet sihtrühmas. Arendus hakkab venima, läheb kalliks, tehakse palju muudatusi ja parandusi detailides. Rakendusega ei tulda kiiresti turule, sest „see pole valmis“. Kurvaks lõpptulemuseks on toode, mis ei kõneta kedagi ja mida on keeruline kasutada.
Kuigi eduvalemit ei saa keegi pakkuda võib siiski soovitada:
Rakenduse idee peaks teistest omalaadsetest jõuliselt eristuma, et raputada valdkonna traditsioone ja looma alternatiivseid lahendusi;Mõtle suurelt! Püstita suured eesmärgid pidades meeles, et soovitud eesmärkide saavutamiseks on alati mitu lahendust;Ole valmis läbikukkumiseks ja ebaõnnestu varajases arendusfaasis, kui see on veel odav. Et pöörata ebaõnnestumine kasuks mõtesta lahti läbikukkumise põhjused ja püüa neist õppida;Teadvusta endale, et lõpptulemus ei ole kunagi sama, mis algselt plaaniti ning rakendus ei saa kunagi päris valmis. Kasutajate soovide muutumine ja tehnoloogia areng eeldab ka pidevat edasiarendust ning kohanemist.
Indrek Vainu tuleb esinema
25. augustil toimuvale "
ÄPP-konverentsile: äri on kolinud mobiili". Vaata
kava ja
osalejate nimekirja ning
registreeru veel täna!
Autor: Indrek Vainu
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.