Lõputud rahavood on tehnoloogia idufirmade, sh Uberi ja Snapchati, väärtused tõstnud sellisele tasemele, mida pole peale .com-i krahhi nähtud, vahendab Bloomberg.
Riskifondid ja investeerimisfondid toetavad turu kuumimat sektorit, makstes aastasest prognoositud müügitulust 15-18 korda enam.
Kuigi mõned idufirmad võivad osutuda kasumlikuks, kulutavad teised vaid raha ja võivad läbi kukkuda. Selline teguviis soodustab kuulduste teket, et 15 aastat peale Interneti-mulli lõhkemist võib turg valmistuda järjekordseks suureks krahhiks.
“Mõned hinnatasemed on täiesti arusaamatud,” märkis Menlo Park’i investeerimisjuht Sven Weber.
Ettevõtted, mille väärtus on 16 korda suurem kui nende tuleviku müügitulu, võivad lihtsalt kaotada kolmandiku oma väärtusest turu kokkukuivamisel, mida Weber ja teised usuvad järgmise kolme aasta jooksul juhtuvat.
Sellised mured on turgu aga vähe mõjutanud. Investorite isu on suurendanud aktsiate esmaemissioonide jackpotid.
Näiteks teenis Silver Lake Management ligi 3,2 miljardit dollarit tänu e-kaubanduse hiiu Alibaba 21,8 miljardilisele aktsiate esmaemissioonile 2014. aasta septembris.
Ka erakapitalil põhinevad firmad on tegemas suurt tõusu. Pinterest tegi sellel kuul 367 miljoni dollarilise kasvu; ettevõtte väärtuseks kujunes 11 miljardit dollarit.
Uberi väärtus on võrreldes 2013. aasta keskpaigaga kasvanud enam kui kümnekordseks, makstes detsembris 40 miljardit dollarit.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.