Silicon Valley saladus kuumimate ettevõtete väärtuse määramiseks on see, et numbrid mõeldakse sisuliselt välja, vahendab Bloomberg.
Näiteks sõnumite saatmiseks loodud rakenduse Snapchat, millel pole erilist käivet, väärtus on väidetavalt 15 miljardit dollarit, samas kui 5,5 miljardi eurose käibega pesuvahenditootja Clorox väärtust peetakse väiksemaks. On väga tõenäoline, et Snapchati tegelik väärtus ei ole sugugi nii suur.
Küpsemate idufirmade puhul on investorid nõus kõrgema väärtusega, sest see aitab ettevõttel töötajaid leida ja usaldusväärsust tekitada. Investorid tahavad vastu saada kindluse, et ettevõtte müümisel või börsile minekul saavad nemad raha esimesena tagasi. Intervjuud asutajate, riskikapitalistide ja juristidega (kes tegelevad investeerimislepingutega) paljastavad maailma, milliste kokkulepete alusel selliseid tehinguid tehakse.
Pikemalt saate lugeda
Äripäeva veebist.
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.