Fitch Ratings lööb Apple’ile ja Samsungile häirekella ning hoiatab, et kahe hiiglasliku nutitelefonide valmistaja domineerimine turul võib õige pea saada kiire lõpu.
Kui 2013. aastal oli Apple’i turuosa uute nutitelefonide turul 15% ja Samsungil 31%, siis 2015. aastaks kukuvad need vastavalt 14%-le ja 25%-le, vahendas Financial Times reitinguagentuuri teadet.
Kuna aina rohkem arenevate riikide inimesi soetavad nutitelefone, siis hakkavad turul domineerima madalama hinnaklassi telefonid. Lihtsalt neil turgudel, kus hind on olulisem kui tugev ja tuntud bränd, suudavad paremini konkureerida 100-300 dollarilisi seadmeid pakkuvad firmad.
2013. aastal müüsid Apple ja Samsung 467 miljonit nutitelefoni, kuid Fitchi prognooside järgi kukub müüginumber 2015. aastaks 450 miljonini. Seda isegi hoolimata asjaolust, et globaalne turg kasvab 20%.
Kahe suurfirma peamised konkurendid on Hiina odavtelefonide tootja Xiaomi, Lenovo, Huawei ja India firma Micromax Informatics.
Näiteks vaid neli aastat tegutsenud Xiaomi toodang ületas möödunud kvartalis Samsungi oma. Aastaga kasvas Hiina ettevõtte toodang 240%.
Ka arenevatel turgudel seisavad Apple ja Samsung silmitsi rea probleemidega. Tehnoloogiline areng on pigem aeglane kui revolutsiooniline, mis pikendab juba nutitelefone omavate inimeste seadmete väljavahetamise aega.
Kaardus ekraanid ja kaasaskantavad seadmed nagu iWatch ei muuda tõenäoliselt seda trendi, teatas Fitch.
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.