Peagi võib elektriautoga sõitmine Ühendkuningriigis muutuda kallimaks kui bensiini või diisli jõul sõitmine, kuna sealne valitsuse otsustas loobuda kiirlaadimise toetamisest, vahendas bbc.com.
Selle aasta aprillis lõpetas Suurbritannia Transpordiministeerium elektriautode laadijate paigaldamise ja hooldamise toetamise, peale mida on eraettevõtted koheselt kiirlaadimise hinda tõstnud.
Transpordiministri Baruness Krameri sõnul on elektriautode omanikke viimase viie aasta jooksul toetatud kokku 500 miljoni naelaga (400 miljoni euroga). Samal ajal on selle aasta esimese viie kuuga müüdud Ühendkuningrigis ligi 2000 elektriautot, mis on enam kui kaks korda rohkem 2013. aastal samal ajal müüdutest. Nüüd tuntakse muret, et suuremad laadimiskulud lämmatavad turu kasvama hakkamise.
Elektriauto on Ühendkuningriigis umbes 8000 naela (6340 eurot) kallim, kui diisli või bensiini jõul sõitvad autod. Valitsus toetab auto ostu kuni 5000 naelaga (4000 euroga) ning aitab paigaldada ka koduse laadimissüsteemi.
Veel hiljut oli avalike laadimispunktide kasutamine tasuta. Nüüd küsib suurim pakkuja Charge Master pooletunnise kiirlaadimise eest 7.50 naela ehk ligi 6 eurot. Nissan Leafiga sõitev Andrew Fenwick-Green Elektriautojuhtide assotsiatsioonist ütles, et üks gallon ökodiislit maksab praegu 6.30 naela ehk veidi üle 5 euro ja sellega saab sõita kuni 60 miili. 30minutiline kiirlaadimine lubab Leafiga sõita umbes 64 miili. Tema sõnul on see jaburus, kui elektriautoga praktiliselt sama maa sõitmiseks tuleb maksta 1.20 naela ehk pea üks euro rohkem.
Charge Materi konkurendid küsivad praegu veel kiirlaadimise eest vähem raha. Näiteks küsib Charge Your Car kiirlaadimise eest 5 naela (ligi 4 eurot) ja Bollore pakub võimalust laadida 10 naelase (ligi 8 eurose) aastatasu eest piiramatut.
Minister Krameri sõnul ei olegi kiirlaadijad mõeldud igapäevaseks kasutamiseks ning elektriautosid ostavad eelkõige inimesed, kes neid oma kodus laadida plaanivad ja seal saavad nad seda teha väga väikese tasu eest.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.