Innovaatiliste masinaehituslike tootmissüsteemide tehnoloogia arenduskeskuse (IMECC) juhatuse liige professor Jüri Riives märkis täna toimuval Targa Tööstuse Konverentsil, et oleme liikunud kolmandast tööstusrevolutsioonist neljandasse.
Riives pidas üritusel ettekande teemal „Neljas tööstusrevolutsioon – milleks peame valmistuma,“ milles tõdes, et täna ollakse olukorras, kus toomistehnoloogiad on keerulised, maksavad palju ning esitavad töötajate kompetentsile kõrgeid nõudmisi. See omakorda tähendab, et sellist toomist saavad endale lubada ainult jõukad ettevõtted.
„Kui esimene tööstusrevolutsioon tõi kaasa aurumasina leiutamise ja teine tööstusrevolutsioon automaatliinide kasutamise, siis kolmas tööstusrevolutsioon tõi esimesed numbriliselt juhitavad tööstuspingid, mikrokontrollerid ja arvutivõrkude kasutamise tööstuses – sai alguse nn. raalintegreeritud tootmine,“ tutvustas Riives kolme esimest tööstusrevolutsiooni ja seotud märgilise tähendusega arenguid.„Suurem tööstuse murrang toimus alates 80ndatest aastatest, kui tekkisid jõukad tööstusriigid ning tahaplaanile jäid riigid, kes tempo ja väljakutsetega kaasa ei jõudnud minna,“ lisas Riives.Riivese sõnul loetakse revolutsiooniks kvalitatiivset hüpet olukorras, kus vanaviisi edasi ei saa minna ning on loodud tingimused muutuseks. „Tööstus 4.0 toob meile intelligentse tehase (smart factory), kus üksikud tootmismoodulid suhtlevad üle globaal- ja lokaalvõrgustike teineteisega ning on suutelised iseseisvalt vajalikke otsuseid vastu võtma. Selge suund on robotite kaasamine ning reaalse ja virtuaalse integratsioon,“ selgitas riives ja lisas, et „sellega kaasneb ka töökohtade struktuuri muutumine.“„Väljakutsed, mis vajavad lahendamist, on lihtsus, väike maksvus, suur paindlikkus, dialoog tarbijaga, globaalne kommunikatsioon ning kliendikeskus,“ kritiseeris Riives hetkeolukorda ning tõdes, et tööstus 4.0 loob täiendavaid võimalusi ka VKE-dele.
Seotud lood
Eesti iGamingu lipulaev Games Global kutsub ambitsioonikaid ja teotahtelisi noori osalema praktikaprogrammis, mis on loodud arvutiteaduse ning tarkvara- ja mänguarenduse valdkonna tulevastele talentidele. Tegemist on programmiga, mis pakub ainulaadset võimalust omandada praktiliselt kasulikke kogemusi kiiresti kasvavas iGamingu valdkonnas.