Soome avaldas veebruari alguses esimese digibaromeetri, milles võrdleb 22 OECD liikmesriigi digilahenduste kasutamist.
"Digitaalne Baromeeter 2014" hindas 22 riiki, kelle hulgast sai esikoha Rootsi, järgnes Norra. Eesti oli kümnes ja Venemaa 19.
Baromeeter reastas riigid konkurentsivõime järgi, võttes aluseks 36 muutujat, millest peamisteks olid välisinvesteeringud, IKT sektori roll ühiskonnas ja haridustase.
Ettevõtete digitaliseerimine oli parim kõrge sissetulekuga riikides, näiteks Rootsis ja Šveitsis. Eesti jäi selles vallas rea lõppu ning baromeetri koostajate selgitusel on selle põhjusteks meie nõrk elektroonilise tarneahela juhtimine mobiilsidetehnoloogia ja pilveteenuste kasutamises. Digitaallahenduste ärakasutamise poolest oli Eesti 22 riigi pingereas tagant neljas, seljatades vaid Austria, Itaalia ja Brasiilia.
Avalikus sektoris digitaalsete põhimõtete rakendamisel on taas parim Rootsi, siin suutis ka Eesti tõusta uuringu kõrgeimale kohale, olles Rootsi järel teine. Eestile järgnesid Holland ja Soome.
Digibaromeeter järjestas kaheksa olulisemat punkti, mis aitavad edetabelis tõusta:
1. Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia kättesaadavus, usaldusväärsus ja kiirus peab olema tagatud kõikjal.
2. Avalikus sektoris on kõik avalikud teenused Internetis.
3. Digitaalset kirjaoskust tuleb suurendada.
4. Küberohtude ja julgeoleku vastast võitlust tuleb võtta tõsiselt. Nii ettevõtetele, kodanikele ja avaliku sektori osalejatele on digitaalne tehnoloogia usaldusväärne.
5. Digiturgudel, üle riigipiiride, tekitab palju küsimusi maksustamine ja turu reguleerimine. Tuleb olla valmis ülemaailmseteks õigusaktideks.
7. Digitaliseerimisel on suureks väljakutseks elada vanade reeglite, tavade ja institutsioonidega.
Digibaromeeter ilmus sel aastal esimest korda ja selle tellisid Digile Ltd ja Soome tehnoloogiatööstuse ametiliit. Soome digibaromeeter soovib jäädvustada ja ennustada riikide digitaalset positsiooni, uurida, kuidas see ajas muutub ning mida osapooled peaksid tegema, et positsiooni parandada.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.