• 31.01.14, 10:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Homsest käivitub Eestis SEPA 

Homsest hakkavad Eestis kehtima ühtsed üleeuroopalised maksetingimused (Single Euro Paymets Area – SEPA). Sellega kaasnevad muudatused puudutavad nii pankade erakliente kui ka ettevõtteid.
Esimese olulise muutusena on 1. veebruarist Eestis kasutusel senisest pikemad kontonumbrid.
Teiseks asendab varem kasutusel olnud otsekorraldusteenuse e-arve püsimakseks.
Kolmandaks võetakse ettevõtete poolt maksete tarkvaralisel panka saatmisel kasutusele uus sõnumiformaat.
Ning neljandaks - aeglustuvad pankadevahelised ülekanded, loetles pangaliit oma pressiteates.
Eesti Pangaliidu tegevjuhi Katrin Talihärma sõnul on ettevalmistused kulgenud plaanipäraselt ja pangad üleminekuks valmis. Mitme muudatuse puhul kehtib Eestile üleminekuperiood. “Näiteks teisendavad pangad aasta jooksul makse algatamisel eraklientidele riigisisesed kontonumbrid automaatselt ise pikemale IBAN-kujule,” täpsustas Talihärm.
Otsekorralduselt e-arve püsimaksele ülemineku teevad kliendi eest samuti pangad koostöös teenusepakkujatega. Ettevõtted, kes e-arvele üle ei lähe, on andnud sellest klientidele ise või läbi panga teada. “Alates veebruarist tuleb selliste teenusepakkujate arved tasuda mingil alternatiivsel viisil, näiteks internetipangas või makseautomaadis,” kinnitas Talihärm.
Pankadevaheliste maksete arveldamine uues süsteemis muudab seniseid ülekandekiirusi. Kui raha peab teises pangas oleva saajani jõudma veel samal tööpäeval, siis tuleb makse algatada olenevalt pangast kella 15 ja 16.30 vahel. Pangasisesed maksed toimivad ka edaspidi nagu seni. Sama panga sees liiguvad maksed ööpäev läbi, ka nädalavahetustel ja pühade ajal.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.01.25, 09:00
Alustava ettevõtja A ja O: mida tasub teada domeenidest aastal 2025?
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele